۵۰ مورد ابتلا به «اومیکرون» در اصفهان شناسایی شد

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون از بین ۲۵۰ تست انجام شده در محدوده استان اصفهان ۵۰ بیمار مبتلا به «اومیکرون» شناسایی شده‌اند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا آمار مبتلایان به سویه «اومیکرون» در استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون از بین ۲۵۰ تست انجام شده در محدوده استان اصفهان ۵۰ مورد ابتلاء «اومیکرون» سویه جدید کرونا شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد از تست‌های شناسایی «اومیکرون» معمولاً مثبت اعلام می‌شوند، این بخش جدایی‌ناپذیر از واقعیت است به خصوص اگر امکانات تست‌های بسیار بیشتری را داشتیم و همکاران پزشک بیماران را معرفی می‌کردند به مراکز نمونه‌گیری تشخیصی فرستاده می‌شدند به طور یقین آمار واقعی مبتلایان به کووید- ۱۹ از جمله «اومیکرون» بسیار بیشتر بود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: علائم ابتلاء به کرونا «اومیکرون» گلودرد، تب، آبریزش بینی، سرفه و عطسه است و اگر همشهریان این علائم را داشتند حتماً تست کرونا را انجام دهند و احتمال دارد توصیه به ۱۰ روز قرنطینه شوند.

محدودیت اجتماعی وابسته به تصمیم ستاد کرونا است

وی ادامه داد: مطابق صلاحدید پزشک، بررسی اطرافیان فرد مبتلا و کشف موارد بی‌علامت در بین اطرافیان فرد مبتلا و درمان‌های استاندارد از نظر علمی انجام می‌شود.

فدایی تصریح کرد: محدودیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از سویه جدید کرونا وابسته به مصوبات ستاد ملی کرونا دارد و در حال حاضر محدودیت‌های جدیدتری اعمال نشده است و فعالیت اصناف و مشاغل آزادانه ادامه پیدا می‌کند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: انتظار می‌رود در این شرایط و با توجه به شیوع سویه «اومیکرون» هم استانی‌ها بیشتر خودشان به فکر سلامتی خود باشند و زدن ماسک و توجه به فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند و اگر علامت پیدا کردند حتماً برای انجام تست کرونا مراجعه کنند.

کد خبر 547912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.