جایزه «تاثیرگذاری خلاقانه» ورایتی در دستان فرهادی

نشریه معتبر «ورایتی» جایزه سالانه تاثیرگذاری خلاقانه در زمینه کارگردانی را به اصغر فرهادی اهدا کرد.

به گزارش ایمنا، نشریه آمریکایی ورایتی هرساله به کارگردانان و بازیگرانی که تأثیر قابل توجهی بر عرصه سینما گذاشته باشند، جوایزی با عنوان تاثیرگذاری خلاقانه اهدا می‌کند. امسال جایزه تأثیرگذاری خلاقانه این نشریه در بخش کارگردانی به اصغر فرهادی، سینماگر مطرح ایرانی اهدا شد.

در توضیحات ورایتی درباره اهدای این جایزه به فرهادی آمده است:

" فرهادی با صحنه جوایز سینمایی آمریکا بیگانه نیست. فیلم‌های جدایی نادر از سیمین (۲۰۰۱) و فروشنده (۲۰۱۶) از او پیش‌تر جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کرده‌اند و فیلم جدید او، قهرمان، نیز ظاهراً در مسیر مشابهی قرار دارد. "

محور فیلم‌های فرهادی بر درگیری افراد معمولی با مسائل روزمره است. وقتی فیلم قهرمان در جشنواره کن برای اولین بار به نمایش درآمد وی در گفت‌وگو با ورایتی گفت: " این که جامعه از بعضی افراد بت می‌سازد و سپس این بت را درهم می‌شکند، برایش جالب است."

نقش رو به رشد شبکه‌های اجتماعی نیز مورد دیگری بود که فرهادی علاقه داشت به آن بپردازد.

فرهادی درباره دریافت جایزه تاثیرگذاری خلاقانه گفت: دریافت این جایزه از ورایتی مایه افتخارم است. ایده کلی فیلم قهرمان این بود که کار کارگردانی تا حد ممکن نامرئی شود. بنابراین کسب این جایزه من را خیلی خوشحال می‌کند.

کارگردان قهرمان افزود: در حین ضبط، هر کاری می‌توانستیم کردیم تا کارگردان را پنهان کنیم چون می‌خواستم همه چیز بی‌نقص باشد بنابراین خیلی راضی هستم که فیلم این طور دریافت شده است.

استیون گیدوس، معاون محتوای ورایتی، پیش‌تر درباره اهدای این جایزه به فرهادی گفته بود: اصغر فرهادی، سینماگر برنده جایزه اسکار، با فیلم قهرمان بار دیگر جایگاه خود را در خط مقدم فیلمنامه‌نویس-کارگردانان بین‌المللی تثبیت کرد. کسب جایزه بزرگ جشنواره کن ۲۰۲۱ تنها آغازی بر تحسین بین‌المللی این فیلم بود. همان‌طور که درباره فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده اتفاق افتاد، فرهادی با این فیلم بار دیگر تحسین منتقدان و هیأت داوران جشنواره‌های سینمایی را برانگیخت. آن دسته از افرادی که به فیلمنامه‌های چندلایه و بازی‌های پیچیده و ماهرانه تیم بازیگران فرهادی به عنوان استادی که کارگردانی و انسانیت را درک می‌کند، ارزش می‌نهند.

جایزه تاثیرگذاری خلاقانه امسال در بخش بازیگری نیز به خاویر باردم، بازیگر سرشناس اسپانیایی اهدا شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 547848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.