بلوار ساحلی بندرانزلی بازطراحی و ساماندهی می‌‎شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: بوستان قدس (بلوار ساحلی) این شهر بازطراحی، مرمت و ساماندهی می‌شود.

هادی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بوستان قدس (بلوار ساحلی) یکی از اماکن تفریحی و نوستالژیک بندرانزلی است، که در حال حاضر به لحاظ بصری وضعیت مناسبی ندارد و شرایط آن زیبنده شهروندان این شهر نیست و این بوستان نیازمند بازطراحی و ساماندهی است.

وی با بیان اینکه بازطراحی و ساماندهی بلوار ساحلی بندرانزلی در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده و در این راستا جلساتی با حضور اعضای شورا، شهردار و کارشناسان فضای سبز برگزار شده است، افزود: با توجه به اینکه بلوار ساحلی بندرانزلی به لحاظ میراثی ثبت ملی شده است، لذا هر گونه اقدامات عمرانی در این بلوار باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: در آذرماه سال‌جاری شهرداری مجوزهای لازم را از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انجام اقدامات عمرانی در بلوار را دریافت کرده و بازطراحی فضای سبز، جانمایی المان‌ها و ساماندهی دکه‌داران در انتهای بلوار ساحلی با بهره‌گیری از نظر کارشناسان خبره و متخصص در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از افراد معلوم الحال با شکستن تندیس، مجسمه‌ها و نیمکت‌های بلوار ساحلی به اموال عمومی خسارت زدند که شهرداری اقدام به مرمت و بازسازی آن کرده است، تصریح کرد: بلوار ساحلی انزلی نیازمند استقرار نگهبان و نصب دوربین‌های مداربسته است؛ لذا هزینه اجرای آن در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی خواهد شد.

حیدری گفت: با توجه به اینکه اسفندماه فصل کاشت گل‌های بهاری است، در تلاش هستیم تا با بازطراحی و ساماندهی فضای سبز بلوار ساحلی، در عید نوروز فضای شاد و پرنشاطی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 547840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.