بارش در مناطق غربی استان از سه‌شنبه/بهبود یک درجه‌ای وضعیت ناسالم از فردا

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: با نفوذ یک سامانه ناپایداری ضعیف، ‌ از فردا تا حدودی از مقدار آلودگی هوا کاسته و وضعیت ناسالم برای عموم در روز دوشنبه، تا فردا به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس تبدیل می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز بر روی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی شرایط را برای انباشت آلاینده‌های صنعتی در کلانشهر اصفهان مهیا دانست و افزود: از عصر امروز، با گذر موجی ضعیف از ناپایداری بر روی استان، برای اکثر مناطق استان افزایش ابر و روز سه‌شنبه به ویژه در نیمه غربی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تداوم آلودگی هوای کلانشهر اصفهان تا پایان هفته خبر داد و گفت: کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه افزایش خواهد یافت یعنی امشب سه تا پنج درجه نسبت به دیشب گرم‌تر می‌شود، حداقل و حداکثر دمای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعته گذشته صفر و ۱۴ درجه سانتی گراد بوده است.

وی امواج ناپایداری ضعیف در استان را همراه با بارش‌های پراکنده برف و باران و افزایش دما دانست و ادامه داد: سردترین نقطه استان بوئین و میاندشت با پنج درجه زیر صفر و گرم‌ترین نقطه استان هم چوپانان با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد است.

آقایی درباره وضعیت افزایش آلاینده‌ها نیز توضیح داد: این وضعیت آلودگی هوا امروز و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت، از فردا تا حدودی از مقدار آلودگی کاسته می‌شود به عبارت دیگر از وضعیت ناسالم برای عموم در روز دوشنبه، به ناسالم برای گروه‌های حساس تا فردا تبدیل می‌شود و این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

کد خبر 547782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.