به گزارش ایمنا، محمد مقتومی اظهار کرد: الکترونیکی شدن پروندههای شهروندان در شهرداری، میتواند به تسریع در روند رسیدگی به آنها منجر شود و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را تسهیل کند.
وی افزود: کاهش میزان خطاها و فسادهای احتمالی و نیز روزآمد بودن اطلاعات موجود در پروندهها مهمترین پیامد الکترونیکی کردن آنهاست؛ ضمن اینکه ترددهای شهروندان نیز به شکل قابل ملاحظهای کاهش خواهد یافت.
شهردار مراغه خاطرنشان کرد: رسیدگی سنتی و کاغذی به پروندههای حوزه شهری در گذشته زمینه بروز مشکلات عدیدهای برای شهروندان و نیز کارشناسان مدیریت شهری به وجود آورده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن پروندهها، این مشکلات به صورت محسوس کاهش یابد.
مقتومی ادامه داد: این پروندهها در حوزههای مختلف عمرانی، شهرسازی، حملونقل و ترافیک، اداری مالی و خدمات شهری بوده و امید است تا یک سال آینده تمام پروندههای موجود الکترونیکی شده و روند رسیدگی به آنها تسهیل شود.
وی تصریح کرد: همچنین با هدف هوشمندسازی ساختار اداری شهرداری مراغه در تمامی حوزهها، سیستم و سامانههای اداری به صورت نرمافزاری و سختافزای در حال بهروزرسانی است تا شاهد خدمترسانی مناسبتر به شهروندان باشیم.
شهردار مراغه با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن پروندهها از شهرداریهای مناطق آغاز شده، گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار پرونده شهری در شهرداری منطقه یک الکترونیکی شده و روند ثبت سایر پروندهها نیز در شهرداری مناطق دوم و سوم نیز در حال اجرا است.
منبع: ایرنا
نظر شما