همه واکسن‌ها به جز آسترازنکا برای دوز سوم موجود است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اگر همشهریان تمایل دارند که واکسن «آسترازنکا» را برای دوز سوم تزریق کنند می‌توانند تا هفته آینده صبر کنند تا واردات این نوع واکسن به کشور صورت گیرد و موجودی واکسن استان برای تزریق به همشهریان نیز تأمین شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شیوع سویه «اومیکرون» لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا و کمبود واکسن «آسترازنکا» در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای تزریق دوز سوم شهروندان، اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون به جز واکسن «آسترازنکا» همه واکسن‌هایی که به عنوان دوز سوم باید تزریق شود، موجود هستند به دلیل اینکه هر شهروندی که هر واکسن را برای دوزهای اول و دوم را دریافت کرده دوز سوم نیز همان واکسن را دریافت می‌کند.

در حال حاضر واکسن «آسترازنکا» موجود نیست

وی اضافه کرد: برای مثال هر شهروندی دوز اول و دوم واکسن کرونا را «سینوفارم»، «بهارات»، «پاستوکووک» تزریق کرده برای دوز سوم نیز همین واکسن‌ها را دریافت می‌کند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: تنها شهروندانی که دوز اول و دوم را واکسن «آسترازنکا» تزریق کردند دوز سوم را هم باید همین واکسن را تزریق کنند که در حال حاضر در سطح کشور این نوع واکسن موجود نیست و اعلام شده تا هفته آینده واکسن «آسترازنکا» وارد کشور و در بین همه استان‌ها توزیع می‌شود.

فدایی تصریح کرد: شاید علت اینکه ورود و توزیع واکسن «آسترازنکا» در شرایط فعلی به این مشکل برخورده است این باشد که اکثر هموطنان رغبت خاصی به این واکسن داشته و دوز سوم را «آسترازنکا» تزریق کردند و همین گرایش بیشتر هموطنان باعث شده است موجودی این واکسن در سطح کشور زودتر از مابقی واکسن‌ها تمام شود.

مشکلی برای تزریق واکسن «سینوفارم» نداریم

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که دوز اول و دوم واکسن را «سینوفارم» تزریق کردند اگر برای دوز سوم نیز همین واکسن را دریافت کنند، مشکلی برای موجودی واکسن نداریم، در حال حاضر مشکل کمبود موجودی واکسن «آسترازنکا» است و بیشتر افراد عازم خارج از کشور متقاضی این واکسن برای تزریق هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اگر همشهریان تمایل دارند واکسن «آسترازنکا» را برای دوز سوم تزریق کنند، می‌توانند تا هفته آینده صبر کنند تا واردات این نوع واکسن به کشور صورت گیرد و موجودی واکسن استان برای تزریق به همشهریان نیز تأمین شود.

کد خبر 547720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.