تورم و نوسانات قیمتی منجر به افزایش هزینه‌های جاری شده است

شهردار قم با اشاره به نوسانات قیمتی و تورم در اجرای پروژه‌های شهری گفت: در چند سال گذشته به‌صورت مستمر از قدرت پروژه‌های عمرانی کاسته و بر هزینه‌های جاری افزوده‌ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت آسفالت معابر و نظافت شهری و اهتمام شهرداری در این موضوع اظهار کرد: توسعه آسفالت معابر در محلات کم برخوردار علاوه بر ایجاد بستر برای ارتقای سطح فرهنگی، در کاهش تولید زباله و جمع‌آوری پسماندهای خانگی نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: در جوامع پیشرفته با توسعه تفکیک از مبدأ و تحویل دستگاه‌های ویژه جداکننده زباله تر به شهروندان، هر هفته تنها یک‌بار زباله از در خانه‌های شهروندان جمع‌آوری می‌شود، اما در حال حاضر در شهر قم هر شب زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود و این امر نیازمند تغییر الگوی رفتاری و فرهنگی شهروندان است.

شهردار قم بابیان اینکه در سال‌های اخیر به‌صورت میانگین هرسال ۳۰۰ هزار تن آسفالت در معابر شهر قم توزیع‌شده است، گفت: هر تُن قیر که درگذشته قیمت آن کمتر از دو میلیون تومان بود، امروز به بالای ۱۰ میلیون تومان رسیده است که این وضع تورمی، کاملاً در وضع خدمات‌رسانی و پیشبرد طرح‌های عمرانی تأثیر منفی گذاشته است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: با این وضع تورم و نوسانات پیش‌بینی می‌شود نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری قم در بودجه سال آینده ۶۰ به ۴۰ باشد که نشان می‌دهد طی چند سال گذشته به‌صورت مستمر از قدرت پروژه‌های عمرانی کاسته و بر هزینه‌های جاری افزوده‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم‌اکنون تمام معابر و کوچه‌های شهر قم به اسامی شهدا مزین شده و در کنار آن خانه شهیدان زین‌الدین، فخری‌زاده و شفیعی به خانه موزه‌هایی جهت ترویج ارزش‌ها تبدیل‌شده و یا عملیات اجرایی آن در دست اجراست.

شهردار قم بابیان اینکه بوستان‌های شهری مجهز به نمازخانه هستند اذعان کرد: روزانه در بیش از ۴۰ بوستان و پارک شهری نوای ملکوتی اذان پخش و نماز جماعت اقامه می‌شود و در کنار این اقدامات، فضاسازی شهر در تمامی آئین‌های ملی و مذهبی توسط شهرداری انجام می‌گیرد.

کد خبر 547622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.