روند قانونی انتخاب سرپرست شرکت واحد رعایت شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خواستار رعایت روند قانونی در انتصاب سرپرست شرکت اتوبوسرانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ماده ۱۵ اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی مقرر می‌دارد مجمع شرکت اتوبوس رانی انجمن شهر یا شورای اسلامی شهر تهران است؛ همچنین طبق بند «ت» ذیل ماده «۱۶» اساسنامه انتخاب هیئت مدیره و بازرس از وظایف مجمع عمومی عادی است

وی افزود: طبق صورت جلسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه منعقده در تاریخ ۱۶ دی ۹۹ که در آن بندهای الف، ب، پ، ت (به استثنای انتخاب بازرس)، ج، و چ تا پایان دوره پنجم موارد به شهرداری تهران تفویض شده است و با توجه به پایان دوره پنجم، شهردار تهران موظف است موارد تفویض شده در صورت‌جلسه مذکور را مجدداً در جلسه مجمع مطرح و پس از تأیید و تصویب در شورا نسبت به انتخاب سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تشکیل جلسه مجمع، انتخاب سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی توسط شهردار تهران طبق روال قانونی انجام نشده است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به تذکر آخوندی، گفت: این موضوع مطرح شد و تذکر کتبی هم داده شد. دیروز نیز از طرف شهردار نامه‌ای آمد و درخواست برگزاری جلسه در شورای شهر برای بررسی این موضوع مطرح شده بود که سه‌شنبه هفته آینده آن را تشکیل می‌دهیم.

وی تصریح کرد: هیأت مدیره می‌تواند مدیرعامل انتخاب کند، البته درخواست کردیم حکم ابلاغ شود تا بدانیم شهردار یا هیأت مدیره آن را انتخاب کرده است.

کد خبر 547556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.