کرونا اومیکرون به دلایل مختلفی گسترش پیدا می‌کند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا به دلایل مختلفی مانند قابلیت ویروس در اتصال به سلول و خنثی کردن ایمنی به میزان قابل توجهی گسترش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پس از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان به دلیل شیوع گونه اومیکرون اعلام کرد که این گونه جهش یافته به دلیل ترکیب عوامل مختلف منتقل می‌شود. یکی از این دلایل جهش‌های ویروس است که باعث می‌شود راحت‌تر به سلول‌های انسانی متصل شود.

دومین عامل شیوع این گونه جدید قابلیت فرار از ایمنی ناشی از دریافت واکسن یا ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ است؛ بنابراین حتی افراد واکسینه شده یا بهبودیافته از بیماری کووید -۱۹ نیز در امان نیستند و معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار دارند. علاوه بر این، سازمان مذکور اعلام کرده است که عامل سوم شیوع قابل توجه گونه اومیکرون تکثیر این سویه در دستگاه تنفسی فوقانی و تفاوت آن با دلتا و دیگر گونه‌های ویروس کرونا است. رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه مانند فاصله‌گذاری اجتماعی نیز دیگر عامل تأثیرگذار در شیوع گونه اومیکرون است.

محققان آفریقای جنوبی اخیراً گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کردند که دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی کرده است و بر اساس ترتیب الفبای یونانی آن را "اومیکرون" نامگذاری کرده است. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود، این امر نشان می‌دهد که سویه جدید از رشد قابل توجهی نسبت به گونه دلتا برخوردار است.

کد خبر 547528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.