حمایت کمیته ملی المپیک ایران از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک چین حمایت خود از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته المپیک کشورمان با ارسال نامه‌ای به ژونگ ون گو، رئیس کمیته ملی المپیک چین حمایت خود را از برگزاری بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ اعلام کرد.

در متن نامه ارسالی فوق آمده است:

"جناب آقای گو،

سلام صمیمانه مرا از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

بدین‌وسیله حمایت خود را از برگزاری بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ اعلام می‌داریم.

بیانیه دولت آمریکا و تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، اقدام خصمانه و دخالت آشکار جهت تضعیف روند برگزاری این بازی‌ها می‌باشد که بیانگر موضع‌گیری آن دولت و برخی کشورهای همسو به منظور منتسب نمودن تحریم‌ها و تعمیم آن به بازی‌های المپیک زمستانی است.

تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن و عدم حضور مقامات سیاسی ایالات متحده، شرکاء و متحدان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازی‌ها نمایانگر افزایش تحریم‌های مستبدانه آمریکا با هدف ایجاد اخلال، نیل به خواسته‌ها و اهداف شوم آن دولت است.

اقدام عامدانه و جانبدارانه دولتمردان آمریکا بیانگر سو استفاده از جنبش المپیک به منظور آسیب رساندن و کمرنگ نمودن حلقه اتحاد ملت‌ها می‌باشد که نظیر آن در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ نیز رخ داد. تحریم دیپلماتیک اخیر این بازی‌ها از سوی دولت آمریکا نمونه بارز استفاده ابزاری از رویداد المپیک برای دستیابی به مقاصد قدرت‌طلبانه، افزایش تنش‌ها و ترویج استبداد در جهان است.

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم دیپلماتیک دولت آمریکا بر بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ می‌باشد، چراکه این اقدام منجر به نقض روح المپیک و در تناقض با اصول آن است.

با آرزوی موفقیت در برگزاری این رویداد ورزشی. "

کد خبر 547487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.