نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پدیده و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پدیده و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پدیده و پرسپولیس امروز -۱۸ دی ماه- در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که در نهایت دوتیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. قضاوت این مسابقه را زاهدی فر بر عهده داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل به خودی‌ها

در دقیقه ۳۱ ترابی صاحب ضربه‌ای آزاد شد که توپ را به داخل محوطه جریمه پدیده فرستاد، مسعود زائر مدافع پدیده جلو تر از همه ضربه‌ای سر رو به عقب زد که باعث شد دروازه تیم خودشان باز شود.

در دقیقه ۴۵ صادق صادقی صاحب ضربه آزاد شد و توپی از بیرون محوطه جریمه فرستاد که توپ پس از برخورد با سر محمد احسان حسینی به سر امیری برخورد کرد و در این طرف زمین هم بازیکن پرسپولیس دروازه تیم خود را باز کرد.

یحیی گل محمدی و بازیکنان این تیم اعتقاد دارند که روی بازیکن پدیده خطایی نشده و زاهدی فر اشتباه ضربه آزاد برای تیم حریف اعلام کرده است

رودنیل: هر دوگل صحیح بودند که مدافعان به خودشان زدند.

عسگری: گل پدیده و پرسپولیس به یک شکل بود و خطایی که برای پرسپولیس اعلام شد مانند مانند پدیده روی برخورد دوبازیکن با یکدیگر بود که نشان می‌دهد داور بازی اگر اشتباهی کرده برای هردو تیم و یکسان بوده است، اما بازیکنان و کادر فنی یک تیم فقط اشتباهاتی که به ضرر خودشان است را می‌بینند و آن را بازگو می‌کنند.

خطای مهاجم پدیده

در دقیقه ۳۶ مهاجم پدیده با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک شد که داور خطای بازیکن مهاجم را گرفت.

رودنیل: زاهدی فر روی این صحنه جا مانده بود و به اشتباه خطای مهاجم را گرفت در صورتی که خطایی نبود و باید اجازه می‌داد بازی ادامه پیدا کند.

عسگری: دقیقه ۳۵ خطایی نزدیک محوطه جریمه روی ترابی رخ داد که داور آن را نگرفت که همین توپ برای پدیده به ضد حمله تبدیل و بازیکن این تیم با لک تک به تک شد و کمک داور به اشتباه خطای مهاجم را اعلام کرد. متأسفانه کمک داورها وظیفه خود را نمی‌دانند، آنها باید به داور کمک کنند نه اینکه در کار او دخالت کنند. یک ضعف بزرگ وجود دارد که خیلی از کمک داور کوچک‌ترین جدال بین مدافع و مهاجم را خطا به نفع مدافع اعلام می‌کنند.

هند کامیابی نیا

دقیقه ۹۴ توپی در محوطه جریمه پدیده فرستاده شد که کامیابی نیا با دست به توپ ضربه زد.

رودنیل: داور باید هند کامیابی نیا را اعلام می‌کرد و به او کارت نمی‌داد زیرا از عمد نبود و منفعتی برای این بازیکن نداشت.

عسگری: باید به کامیابی نیا اخطار داده می‌شد زیرا در قوانین داوری آمده که هر بازیکنی سعی کند با دست به گل برسد باید به او کارت زرد داده شود.

اخراج زائر

مسعود زائر بازیکن پدیده که یک گل به خود زده بود، به خاطر وقت کشی کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد.

رودنیل: اخراج بازیکن پدیده درست بود.

عسگری: اخراج درست بود زیرا پدیده تیمی است که در قعر جدول قرار دارد و وقتی مقابل تیمی در رده بالا جدول امتیاز گرفته است طبق قوانین هرگونه وقت کشی و به تأخیر انداختن بازی برخورد جدی داور را می‌طلبد.

عملکرد کلی داوری

رودنیل: اخطار و خطاهایی که اعلام شد درست بود.

عسگری: زاهدی فر ۸ الی ۹ سال است که در لیگ حضور دارد تجربه کافی را برای این دیدار داشت، اشتباهاتی بود ولی در نتیجه بازی تأثیری نداشت.

کد خبر 547419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.