دانمارک، مسابقه "دوستدار محیط‌زیست‌ترین شهرداری" را برگزار می‌کند

وزارت محیط زیست دانمارک از تمامی ۹۸ شهرداری این کشور دعوت کرد تا در مسابقه ملی "دوستدار محیط‌زیست‌ترین شهرداری دانمارک" شرکت کنند. در پنج ژانویه ۲۰۲۲، شهرداری هورسنس، یکی از ۹۲ شرکت کننده، اعلام کرد که با اختصاص ۵۰ هزار متر مربع زمین برای طبیعت وحشی و حشرات، جایگاه خود را در این مسابقه تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از ۵۰ هزار متر مربع، ۳۷ هزار متر مربع به زودی به محل کاشت پاپاور و گل ذرت تبدیل می‌شود که قرار است در بهار شکوفا شوند. چمن، سبزی و گل نیز در ۱۳ هزار متر مربع باقیمانده به طور آزاد رشد خواهد کرد زیرا شهرداری خاطرنشان کرده است که آنها فقط یک یا دو بار در سال هرس می‌شوند. به این ترتیب باعث ارتقای تنوع زیستی و طبیعت وحشی در منطقه می‌شوند.

مدیر پروژه در این رابطه گفته است: "ما در حال کار بر روی پروژه‌های کوچک و بزرگی هستیم که شرایط بهتری را برای گیاهان و حشرات فراهم می‌کند. منطقه بیگولم باکر Bygholm Bakker یکی از پروژه‌های اصلی توسعه تنوع زیستی است و البته زمانی که بتوانیم مناطق همجوار را نیز وارد این طرح کنیم، به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد."

دانمارک، مسابقه "دوستدار محیط‌زیست‌ترین شهرداری" را برگزار می‌کند

۵۰ هزار متر مربع برای این پروژه مناسب است زیرا این میزان خاک زمین، شرایط عالی را برای رشد علف و گل و متعاقب آن جذب حشرات فراهم می‌کند. علاوه بر این، Bygholm Bakker در نزدیکی یک دریاچه و جنگل واقع شده است و در نتیجه غذا و سرپناهی قابل دسترس را برای حیات وحش فراهم می‌کند.

مدیر پروژه در ادامه این موضوع اشاره کرد که مسیرهایی نیز در این منطقه وجود خواهد داشت که به ساکنان هورسنس دانمارک اجازه می‌دهد وارد طبیعت و حیات وحش شوند و از آن لذت ببرند.

دانمارک، مسابقه "دوستدار محیط‌زیست‌ترین شهرداری" را برگزار می‌کند

کد خبر 547373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.