ساماندهی دست‌فروشان فردیس با همکاری بخش خصوصی

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: ساماندهی دست‌فروشان و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در شهر فردیس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

حسین روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مطالبات شهروندان برای ساماندهی دست‌فروشان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین تمرکز دست‌فروشان در بلوار شهدای فردیس است، طرح ساماندهی دست‌فروشان طی قرارداد شهرداری با بنیاد تعاون ناجا از یک ماه و نیم گذشته در حال اجرا است.

وی با اعلام این خبر که ساماندهی دست‌فروشان و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در فردیس به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، افزود: به منظور تحقق مطالبات شهروندان و اجرای بهتر موارد فوق، در ماه آینده طی قراردادی از سوی شهرداری فردیس با یک شرکت انتظام، موضوع ساماندهی دست‌فروشان و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس در خصوص سد معبر و پهن کردن بساط در پیاده‌روها توسط مغازه‌داران، گفت: اگرچه رفع سد معبر در حدود قوانین شهرداری در سطح شهر پیگیری می‌شود، اما با توجه به تراکم بالای دست‌فروشان در بلوار شهدا، طرح ساماندهی دست‌فروشان در بلوار شهدا انجام شد. جلوگیری از موارد فوق قرار بود توسط اتاق اصناف پیگیری و برخورد شود که تعامل آنها ضعیف بوده است.

وی در بخش دیگری در خصوص تجمع معتادان و اراذل در اطراف میدان سپاه برای فروش ضایعات، گفت: در میدان سپاه یک کلونی از مراکز غیر مجاز ضایعات وجود دارد که با اخذ دستور قضائی از دادستان، نسبت به پلمب آنها اقدام شد اما برخی از این مراکز غیرمجاز خودسرانه اقدام به فک پلمب کردند که با درخواست مجدد از دادستان و دریافت احکام قضائی ظرف یک ماه آینده این مراکز غیرمجاز ضایعات فردیس پلمب خواهند شد.

روستایی در ادامه در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر اضافه کرد: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در فردیس چند ماهی غیرفعال بود و اخیراً مقدمات کار برای قرارداد با پیمانکار فراهم شده است تا پیش از پایان سال، ۶۰۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری و به مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب تحویل داده شود.

وی تخلیه چوب‌های حاصل از هرس درختان سطح شهر در کوچه مشاور در شهرک وحدت را تأیید کرد و گفت: دیوارکشی این زمین در حال انجام است و طی دو هفته آینده با خرید دستگاه‌های خرد کن، این شاخ و برگ‌ها به پودر چوب تبدیل و در موارد لازم استفاده خواهد شد.

کد خبر 547354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.