عملیات اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در رودسر

شهردار رودسر از آغاز عملیات اجرای طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در این شهر خبر داد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خیابان‌های شهید علیزاده و فرهنگ جزئی از مناطق شهر رودسر است که در هنگام بارندگی شدید دچار معضل شدید آب‌گرفتگی می‌شود، به طوری که شهروندان در سال‌های گذشته مجبور بودند در مرکز شهر با قایق تردد کنند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در خیابان‌های شهید علیزاده و فرهنگ آغاز شده و اکنون پیمانکار در حال ساخت قالب منحولها در محل اجرای پروژه است که امیدواریم تا پایان سال آن را به اتمام برسانیم.

شهردار رودسر اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در خیابان‌های شهید علیزاده و فرهنگ را پروژه بزرگی دانست و گفت: برای این پروژه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و با اجرای آن مشکل آب‌گرفتگی قسمت جنوبی شهر رودسر، حدفاصل خیابان اصلی تا کمربندی به طور کامل رفع خواهد شد.

صفایی ادامه داد: در ادوار گذشته، در معابر خیابان انقلاب، حدفاصل میدان شهرداری تا سرپل شرقی و از میدان معلم تا گسکرمحله به جای احداث کانیو و کانال روباز، لوله‌هایی با قطر کم کار گذاشته شده و به دلیل اینکه سال‌ها لایه‌روبی روی لوله‌ها انجام نشده است، نمی‌توان آن را احیا کرد و هنگام بارندگی ریزش برگ درختان و زباله‌ها باعث گرفتگی لوله‌ها شده و آب به داخل معابر سرازیر می‌شود.

وی افزود: برای رفع مشکل آب‌گرفتگی میدان شهرداری تا سرپل شرقی احداث کانال روباز در دو طرف خیابان به طول دو هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۶۰ سانتی متر و با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار رودسر با بیان اینکه مقدار بارش‌ها در گیلان نسبت به گذشته تغییر کرده و در دو روز به اندازه سه هفته در این استان باران می‌بارد، تصریح کرد: در آبان‌ماه امسال در رودسر در ۲۴ ساعت ۱۷۰ میلیمتر باران بارید و کانال‌های جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی شهر ظرفیت نگهداری و هدایت این حجم از دبی آب را ندارد و باعث سریز شدن آب در معابر شهری می‌شود.

صفایی تاکید کرد: در حال حاضر اجرای کانال‌ها و طرح‌های جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در گیلان باید بر اساس میزان بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا این استان پیش‌بینی و احداث شود، تا شهروندان در معابر شهری با مشکل آب‌گرفتگی مواجه نشوند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 547277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.