جشنواره بین‌المللی نقاشی با پوپک می‌آید

جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان امسال برای اولین بار در سطح بین‌المللی برگزار می شود و کودکان و نوجوانان 4 تا 18سال می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع «شهر من؛ شهر زندگی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان زهرا کاظمی در این‌باره گفت: این جشنواره در دو سال گذشته در سطح ملی برگزار شد و امسال نیز در سطح بین‌المللی با هدف ارزیابی نگاه کودکان به شهر و تقویت حس تعلق و هویت شهری برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان افزود: جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان ونوجوانان دو سال گذشته با عنوان «کمانک» برگزار شد که سال گذشته با ارسال 700 اثر به دبیرخانه و داوری 300 اثر، آثار راه یافته به مرحله نهایی در کتابی منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه آثار در گروه‌های 4تا6سال، 7تا 12 سال و 13 تا 18 سال مورد داوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره دستیابی به نگاه کودکان به شهر است تا از دریچه نگاه کودکان بتوانیم هویت شهری را مورد بررسی قرار دهیم.

کاظمی با تاکید بر تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی، بیان کرد: نقاشی بهترین ابزار برای بیان احساسات کودکان است و از این طریق می‌توان اهمیت شهر را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.
وی با بیان اینکه کودکان کشورهای همسایه و شهرهای خواهرخوانده در این دوره از جشنواره نقاشی کودکان و نوجوان شرکت خواهند کرد، ادامه داد: این جشنواره در نیمه دوم دی‌ماه اعلام می شود و از اول بهمن‌ماه، کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که جزئیات آن از طریق سایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول خانه کودک با اشاره به اینکه هر کودک و نوجوانی مجاز به ارسال یک اثر است، ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی شده جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان، آثار در نیمه اول اسفندماه داوری می‌شود و نتایج داوری تا پایان سال اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه "پوپک" نماد امسال جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: "پوپک" نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است و در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با همذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی‌ بروز دهند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در خانه کودک و نوجوان اصفهان(بوستان ملت، حدفاصل سی‌وسه پل و پل آذر) مراجعه کرده و یا با شماره 36275040 تماس حاصل کنند.

کد خبر 547269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.