پنج موزه شگفت‌انگیز آفریقا

اگرچه گردشگران زیادی وجود دارند که موزه‌ها را مکان‌هایی کسل‌کننده و میزبان اشیای قدیمی تصور می‌کنند با این حال، بسیاری نیز بازدید از این مکان‌ها را به‌منظور افزایش آگاهی از تاریخ کشور، مردم و فرهنگ آن‌ها در اولویت برنامه‌های سفر خود در زمان ورود به یک شهر بسیار مهم می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه‌ها به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا با تماشای اشیا قدیمی، مصنوعات بزرگ، منسوجات باستانی، تصاویر زیبا با کیفیت بسیار بالا و حتی فیلم‌های کوتاهی که در موزه‌ها وجود دارد با نحوه زندگی نیاکان خود در زمان‌های بسیار دور آشنا شوند. در چند سال اخیر و به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، امکان بازدید مجازی از اغلب موزه‌های جهان برای مردم فراهم آمد که این امر باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن‌ها میان افرادی شد که تا پیش از این به دلایل مختلف امکان حضور در موزه‌ها را نداشتند. پیش‌بینی می‌شود که پس از پایان یافتن پاندمی کرونا، بازدید از موزه‌های سراسر جهان به‌طور قابل توجهی نسبت به گذشته افزایش یابد چرا که فضای مجازی محبوبیت این مکان‌ها را میان مردم جهان بیشتر کرده است.

برای مسافرانی که قصد سفر به قاره آفریقا را دارند، بدون شک بازدید از پنج موزه باعث شگفتی آن‌ها خواهد شد که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

موزه تیسیوین در مراکش

موزه تیسوین یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های مراکش به شمار می‌رود که در آن، امکان آشنایی کامل با فرهنگ مردم طوارق و اِمزای، هر دو از اقوام صحرانشینی بربری در شمال آفریقا وجود دارد. در این موزه، اشیایی قدیمی فضا را مزین کرده که همگی توسط مؤسس موزه یعنی برت فلینت، یک انسان‌شناس اهل هلند گردآوری شده است. فلینت تمام این اشیا قدیمی و فرهنگی را طی چندین دهه سفر خود به آفریقای شمالی جمع‌آوری کرد و آن‌ها را به شکل نمایشگاهی درآورد که امروزه بسیاری از گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود فرا می‌خواند. نمایشگاه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و یادآور مناطق مختلف آفریقا از مراکش در شمال غربی آفریقا گرفته تا تیمبوکتو در مالی، واقع در آفریقای غربی است ضمن اینکه فرهنگ‌های متفاوت قاره را به تصویر می‌کشد.

پنج موزه شگفت‌انگیز آفریقا

موزه ملی نایروبی در کنیا

موزه ملی نایروبی در پایتخت کنیا، یکی از زیباترین و مدرن‌ترین موزه‌های سراسر قاره آفریقا به شمار می‌رود که از فضایی بسیار مناسب برای انجام کاوش‌های بی‌شمار برخوردار است. در این موزه چهار جنبه فرهنگی، تاریخی، هنر معاصر و طبیعت مورد تمرکز قرار گرفته است و در آن، توضیحاتی شفاف برای هر بخش وجود دارد. بازدیدکنندگان موزه ملی نایروبی می‌توانند به شیوه‌های مختلف و از راهنماهای متفاوت به انتخاب خود برای دریافت اطلاعات کامل در مورد این مکان و اجزای آن بهره گیرند.

پنج موزه شگفت‌انگیز آفریقا

موزه تمدن‌های سیاه در سنگال

داکار، بزرگ‌ترین شهر سنگال و پایتخت این کشور است که میزبان موزه تمدن‌های سیاه است و افتتاح آن به ششم دسامبر ۲۰۱۸ بازمی‌گردد. سال‌ها قبل از اینکه مردم اروپا در قاره خود سکونت گزینند، تمدن‌های آفریقایی میراث پیشرفته، فناوری و سیستم‌های دانش خود را توسعه داده بودند و از این نظر خود را برتر از اروپایی‌ها می‌دانستند. موزه تمدن‌های سیاه این تاریخ ارزشمند را زنده کرده است و بازدیدکنندگان را با تنوع و قابلیت تغییر تمدن‌های آفریقایی آشنا می‌کند. موزه چهره‌ها، مجسمه‌ها، آثار هنری و اشیای ارزشمندی را در خود جای داده که همگی به طور بسیار هنرمندانه طراحی شده است و هر یک حکایتی را برای روایت در خود پنهان دارد. جالب است بدانید که موضوعات تیره‌تر تاریخ آفریقایی‌ها، یعنی دوران رعب و وحشت، انزوا و ناپدیدی آن‌ها طی دوران استعمارگری نیز در موزه تمدن‌های سیاه به خوبی قابل مشاهده است.

پنج موزه شگفت‌انگیز آفریقا

موزه ملی مردم‌شناسی در آنگولا

موزه ملی مردم‌شناسی آنگولا در لواندای پایتخت نیز از محبوبیت بسیار بالایی میان مردم آفریقا برخوردار است چرا که در سال ۱۹۷۶ و درست پس از استقلال آنگولا از پرتغال افتتاح شد. در این موزه، میراث آنگولا به خوبی قابل مشاهده است؛ چهره‌ها، آلات موسیقی، مجسمه‌ها، آثار هنری، وسایل تزئینی قدیمی و لباس‌های محلی باستانی سراسر موزه را فرا گرفته است.

پنج موزه شگفت‌انگیز آفریقا

موزه ماروپنگ در آفریقای جنوبی

کروگرزدورپ از شهرهای آفریقای جنوبی میزبان موزه‌ای بسیار پیشرفته است که در سراسر دنیا شهرت دارد و در لیست میراث جهانی قرار گرفته است. در این موزه بیش از هر موضوع دیگری بر نیاکان انسانی و تکامل آن‌ها در مدت میلیون‌ها سال تمرکز شده است. نمایشگاه‌های موزه به‌طور سلسله مراتبی از ساختار سیاره خاکی تا توسعه‌های مدرن امروزی نظم یافته و موضوعات مختلف زیادی را برای کاوش توسط بازدیدکنندگان در بر گرفته است. علاوه بر این، هر روزه یک تور قایقرانی گردشگری دوستانه، بازی‌های متعدد و فعالیت‌های جالبی در موزه برگزار می‌شود که بر لذت کاوشگری در آن می‌افزاید.

کد خبر 547226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.