سیلی اول؛ عین‌الاسد

شلیک ۱۳ موشک به سوی پایگاه عین‌الاسد ثابت کرد که جمهوری اسلامی قادر است طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا برای تغییر ژئو پولتیک منطقه را خنثی کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سالگرد حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد اظهار کرد: کمتر از پنج روز پس از ترور دردناک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی عراق توسط نیروهای تروریستی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ۱۳ موشک بالستیکی به پایگاه عین‌الاسد (چشم شیر) بزرگترین عملیات انتقامی تاریخ علیه نیروهای آمریکا در غرب آسیا را رقم زدند.

وی افزود: پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار، واقع در غرب عراق یکی از بزرگترین و مجهزترین پایگاه‌های نیروهای تروریستی آمریکا در خاورمیانه تلقی می‌شود که در آن پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی آمریکا قرار دارد.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی تاکید کرد: پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و هم رزمش شهید ابومهدی المهندس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا شخصاً در برابر دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شد و اعتراف کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است.

هانی‌زاده ادامه داد: ترور این دو سردار همرزم که نقش تعیین کننده‌ای در مبارزه با گروهک‌های تروریستی دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی داشتند، عملیات افتخار آمیزی در ابعاد نظامی برای آمریکا تلقی نمی‌شود زیرا آن دو شهید همواره در طول سال‌های اخیر در میادین جنگ در حال نبرد با تروریست‌ها بودند. در همان زمان چندین ماهواره جاسوسی آمریکا و اسرائیل تحرکات شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را رصد می‌کردند و بنابراین ترور این دو شخصیت عملیات پیچیده‌ای به‌شمار نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه ترامپ با این ترور قصد داشت تا پیروزی خود را در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا تضمین کند اما عکس آن اتفاق افتاد و در حقیقت ایران با هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد شکست سیاسی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رقم زد.

هانی‌زاده گفت: در همان زمان که این دو سردار بزرگ جهان اسلام یعنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ترور شدند دونالد ترامپ تهدید کرد که اگر ایران کوچک‌ترین واکنشی به این ترور از خود نشان دهد، نیروهای آمریکا ۵۲ نقطه از مراکز حساس و مهم ایران را بمباران خواهند کرد.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی تاکید کرد: طبیعی است هر کشوری با این تهدید جدی آمریکا مواجه می‌شد، عقب‌نشینی می‌کرد اما عزت، کرامت و اقتدار اسلامی و ملی ایران اقتضا می‌کرد تا قدرت بازدارندگی و دفاعی خود را به نمایش بگذارد و یک تصمیم تاریخی اتخاذ کند تا درس عبرتی برای ملت‌های آزاده جهان باشد.

وی تصریح کرد: تصمیم به کور کردن چشم شیر (پایگاه عین‌الاسد) در همان ساعتی که پیکر مطهر شهید سلیمانی در حال خاکسپاری بود پیام مهمی از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای جهان بود که ایران بدون هیچ‌گونه تردید و ملاحظه‌ای پاسخ جنایت آمریکا را خواهد داد.

هانی‌زاده یادآور شد: با اینکه پایگاه عین‌الاسد به دلیل وجود تجهیزات پیشرفته نظامی توسط ده‌ها سامانه ضد موشکی "پاتریوت" محافظت می‌شد اما آمریکا غافلگیر شد زیرا موشک‌های ایرانی پرتاب شده همزمان توانستند رادارهای موشک‌یاب آمریکا را کور کنند.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی تاکید کرد: آمریکا تلاش کرد تا یک سانسور خبری مطلق بر نتایج عملیات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد اعمال کند اما گزارش‌های بعدی نشان داد که بیش از ۱۲۰ تن از نیروهای زبده مارینز "تفنگداران دریایی" که شماری ژنرال در میان آنها بودند به هلاکت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و از جمله عراق در حالت آماده‌باش قرمز قرار داشتند، شلیک ۱۳ موشک به سوی پایگاه عین‌الاسد ثابت کرد که جمهوری اسلامی قادر است طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا برای تغییر ژئوپولتیک منطقه را خنثی کند.

هانی‌زاده یادآور شد: از همان زمان که ایران چشم شیر را با موشک‌های فوق مدرن و رادار گریز خود هدف قرار دهد شرایط منطقه کاملاً به سود محور مقاومت دگرگون شد و فرار نیروهای آمریکا از افغانستان و تشدید فشار ملت عراق برای اخراج تروریست‌های آمریکا از خاک عراق بخشی از پیامدهای اقتدار نظامی ایران تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر چه آمریکا توانست با عملیات تروریستی خود سردار سپهبد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را حذف فیزیکی کند اما پس از عملیات عین‌الاسد اقتدار منطقه‌ای و جهانی ایران افزایش یافت در حالی که قدرت آمریکا در منطقه به شدت دچار افول شد.

کد خبر 547217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.