استقلال- مس رفسنجان/ همه چیز تحت تاثیر شوک AFC!

در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم استقلال و مس رفسنجان به میزبانی ورزشگاه آزادی جدال مهمی را برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز، شنبه ۱۸ دی ماه، هفته چهاردهم و ماقبل پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران انجام می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است، دیداری که شاید می‌تواند صدرنشین را عوض کند.

این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که روند خوبی دارند. مسی‌ها از هفته سوم که برابر فولاد در اهواز شکست خورده‌اند، تا هفته سیزدهم فقط یک شکست برابر نساجی متحمل شده است. استقلالی‌ها هم بدون باخت جلو می‌روند.

استقلال_ مس رفسنجان/ همه چیز تحت تاثیر شوک AFC!



شوک به آبی‌ها قبل از بازی با مس رفسنجان

درست یک روز قبل از بازی بود که خبر عجیبی روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت، این خبر، حذف نمایندگان ایران از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بود. نام استقلال هم در بین تیم‌های حذف شده قرار داشت. مسئولان باشگاه، کادر فنی و بازیکنان، همگی در شوک فرو رفتند. تیمی که سابقه دو قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و به همراه الهلال جزو با سابقه ترین تیم‌های آسیا است، حالا حق حضور در این تورنمنت مهیج را ندارد. فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از بازی با مس در این خصوص صحبتی نکرد و همه چیز را به بعد از این مسابقه موکول کرد. حالا باید دید در بازی امروز، شرایط روحی آبی‌ها چگونه خواهد بود و آیا این خبر تأثیری در روند آنها و نتیجه بازی با مس رفسنجان خواهد داشت یا خیر.

رقبا منتظر لغزش استقلال

بازی امروز بسیار حساس و مهم است، استقلال تهران، تا اینجا با ۲۸ امتیاز صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران را در اختیار دارد و در سیزده هفته اخیر تاکنون شکست نخورده است. آنها بهترین شروع تاریخ لیگ را با فرهاد رقم زده‌اند، آبی‌ها اما باید بدانند که در این مسابقه حریف چندان راحتی پیش رو ندارند، مس تا اینجا در این فصل، تیم‌های بالانشین مثل آلومینیوم، پرسپولیس و گل گهر را متوقف کرده است.
اختلاف تیم مجیدی با تیم دوم جدول لیگ فقط یک امتیاز است و با سپاهان سوم جدولی هم فقط چهار امتیاز فاصله دارند. عدم موفقیت در برابر نارنجی پوشان رفسنجان، این فرصت را برای پایین کشیدن پسران فرهاد از صدر، فراهم می‌سازد.

استقلال_ مس رفسنجان/ همه چیز تحت تاثیر شوک AFC!


بالاخره مصدومیت غفوری درمان شد

یکی از نکات مثبت این مسابقه این است که استقلالی‌ها پس مدت‌های طولانی، از حضور وریا غفوری کاپیتان با تجربه و خوش اخلاق تیمشان، در لیست تیم خود سود می‌برند. وریا چند هفته‌ای بود که به دلایل مختلفی مثل مریضی و مصدومیت، در لیست استقلال تهران حضور نداشت اما حالا او بدون مشکل در کنار هم تیمی‌های خود قرار دارد فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها در صورت صلاحدید، می‌تواند برای بازی امروز از بازیکن کُردَش استفاده کند.

استقلال_ مس رفسنجان/ همه چیز تحت تاثیر شوک AFC!


مس در حد یک مدعی

تیم محمد ربیعی امسال فوق العاده بوده است. مس از سیزده مسابقه نیم فصل اول لیگ بیستم ۶ برد، ۴ تساوی و ۳ باخت بدست آورده و با کسب ۲۲ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است. بهترین پیروزی آنها در این فصل، برتری سه بر صفر مقابل ذوب آهن اصفهان در هفته هشتم لیگ، آن هم در ورزشگاه فولادشهر بوده است. رفسنجانی‌ها در جام حذفی هم درخشان ظاهر شده‌اند. مسی‌ها در مرحله ۱/۱۶ نهایی جام حذفی، تراکتور تبریز را از پیش رو داشتند که موفق شدند در ضربات پنالتی مقابل پرشورها پیروز، و راهی مرحله بعد شوند. همین نتایج خوب و البته حضور گادوین منشأ با ۷ گل در صدر جدول گلزنان لیگ، آنها را به حریفی سخت برای استقلال و تیم‌های دیگر تبدیل کرده است. به قول عادل فردوسی پور: "قهرمان شدن خیلی سخت است، اما قهرمان ماندن خیلی سخت‌تر است". این جمله در مورد مس رفسنجان صدق می‌کند. آنها قهرمان لیگ دسته اول در فصل ۱۳۹۸-۹۹ هستند. شاید از زمان تا حالا که دوسال گذشته، کمتر کسی چنین روندی برای نارنجی پوشان متصور می‌شد، اما محمد ربیعی و کادرش، همانطور که در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اشاره کرد؛ نشان دادند مس، تیم باشخصیتی است.

کد خبر 547149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.