هلی‌کوپتر مریخی ناسا برای اولین پرواز خود در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود

بر اساس گزارشات به احتمال زیاد هلی‌کوپتر نبوغ ناسا در هفت ژانویه نوزدهمین پرواز خود را انجام دهد.

به گزارش ایمنا، هلیکوپتر مریخی نبوغ ناسا پس از سال ۲۰۲۱ فوق‌العاده که در آن فراتر از همه انتظارات بود، اولین پرواز خود را در سال جدید آغاز می‌کند. در هفت ژانویه یا کمی پس از آن، هلیکوپتر نبوغ یک بار دیگر روشن می‌شود و از موقعیت فعلی خود در حوضه Séítah جنوبی به سمت دلتای رودخانه Jezero پرواز خواهد کرد که این پرواز نوزدهمین پرواز نبوغ تا به امروز خواهد بود. تصاویر گرفته شده توسط هلیکوپتر در طول مسیر به برنامه ریزان مأموریت کمک می‌کند تا مسیری را برای مریخ‌نورد استقامت طراحی کنند، زیرا این مریخ‌نورد به عنوان بخشی از جستجوی خود برای یافتن شواهدی از حیات باستانی در سیاره سرخ به سمت دلتا می‌رود.

به نقل از digitaltrends، هلیکوپتر نبوغ با ارتفاع ۲۰۷ فوت (۶۳ متر) بر روی سطح مریخ در ارتفاع ۳۳ فوت (۱۰ متر) و سرعتی در حدود ۲.۲ مایل در ساعت (۱ متر در ثانیه) پرواز خواهد کرد. این سفر احتمالاً حدود ۱۰۰ ثانیه طول بکشد. مارتین کاکان، خلبان نبوغ در آزمایشگاه رانش جت ناسا (JPL) که بر این مأموریت نظارت می‌کند، گفت: "در حالی که پرواز کوتاه است، به دلیل زمین‌های شنی بی خاصیت که هلیکوپتر در حال حاضر روی آن قرار دارد، شروعی چالش برانگیز دارد. این منطقه که در ابتدا به دلیل نبود صخره برای فرود ایمن انتخاب شده بود، در واقع به قدری خالی از سنگ است که می‌توانست مشکل ساز باشد."

نبوغ در آوریل سال گذشته، اولین هواپیمایی بود که به پرواز در سیاره‌ای دیگر دست یافت و تاریخ ساز شد. نبوغ ثابت کرد که می‌تواند جو نازک و شرایط سرد سیاره را مدیریت کند. این هلیکوپتر به مهندسان ناسا این امکان را می‌دهد تا قبل از توسعه یک هواپیمای پیشرفته‌تر برای مأموریت‌های سیاره‌ای آینده، تا حد امکان اطلاعاتی درباره مریخ کسب کنند. نبوغ در دسامبر به نقطه عطف قابل توجهی رسید، زمانی که زمان کل پرواز خود در مریخ به ۳۰ دقیقه رسید. یکی از اعضا ناسا در این باره گفت "نبوغ موفق شده است شرایط جوی مختلف ناشی از تغییرات فصلی را مدیریت کند." باید به این نکته اشاره کرد که رسیدن به سال ۲۰۲۲ یک دستاورد بزرگ برای این هلیکوپتر است و ناسا به دنبال اکتشافات بیش‌تری همراه با نبوغ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 547103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.