حذف سرخابی‌ها و یک باشگاه دیگر از لیگ قهرمانان آسیا+عکس

سه نماینده ایران از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام ای اف سی پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ حذف شدند و نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

در بیانیه AFC راجع به حذف نمایندگان ایران آمده است: کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بندهای ۱۴.۴ و ۱۴.۵ اساسنامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها گرفته است.

کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری (مطابق بندهای ۳.۱ و ۳.۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند. به علاوه این کمیته اعلام کرده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهر سیرجان را هم رد کرده تا این تیم که امید داشت با حذف تیم‌های تهرانی جواز حضور را پیدا کند نیز شانس خود را از دست بدهد.

در طی هفته‌های اخیر شایعات و صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص حذف سه نماینده ایران از لیگ قهرمانان شنیده می‌شد اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا جواز حضور سه نماینده ایران را صادر نکرد. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.

بدین ترتیب سپاهان و فولاد به عنوان تنها تیم‌های حرفه‌ای ایران مجوز حضور در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کردند. سهمیه پلی آف سپاهان نیز به سهمیه مستقیم تبدیل شد و زردپوشان مستقیماً راهی مرحله گروهی خواهند شد.

در ادامه توئیت منتشر شده از سوی صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 547076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.