هولوگرام‌های دیجیتال سه بعدی به گوشی‌ها می‌آیند

محققان کره‌ای توانستند حسگرهای تصویری خاصی را تولید کنند که امکان ایجاد هولوگرام‌های دیجیتال سه بعدی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، محققان مؤسسه علم و فناوری کره (KIST) با توسعه یک حسگر تصویر بدون فیلتر، هولوگرام‌های دیجیتال سه بعدی مخصوص تلفن همراه را کشف کردند. این حسگر می‌تواند با کوچک‌سازی بیشتر کل ماژول حسگر دوربین هولوگرافیک، منجر به ظهور هولوگرام‌هایی شود که توسط گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند.

به نقل از eandt.theiet، فناوری جدید توسعه یافته توسط دانشمندان در KIST و دانشگاه Yonsei اجازه می‌دهد تا هولوگرام‌ها بر روی دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند قرار گیرند. دوربین‌های سنجش قطبش قبلی دارای یک فیلتر پلاریزاسیون اضافی با اندازه چند صد میکرومتر هستند که به یک سنسور تصویر دیود نوری بسیار کوچک با اندازه کمتر از یک میکرومتر متصل بودند. به دلیل اندازه‌شان ما نمی‌توانستیم آن‌ها را برای پیاده سازی در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل استفاده کنیم.

هولوگرام‌های دیجیتال سه بعدی

دستگاه کشف شده در تشخیص نوری طول موج‌های مختلف از ماورا بنفش گرفته تا NIR عالی است. دکتر دو کیونگ هوانگ از KIST، یکی از رهبران این مطالعه، گفت: "تحقیق در مورد کوچک‌سازی سیستم‌های هولوگرافیک لازم است. نتایج تحقیقات ما پایه و اساس توسعه آینده ماژول‌های حسگر دوربین هولوگرافیک کوچک را خواهد گذاشت." دکتر مین چول پارک، همکار سرپرست، اضافه کرد: "سنسور جدید می‌تواند نور NIR و همچنین نور مرئی غیرقابل تشخیص قبلی را بیشتر تشخیص دهد و می‌تواند فرصت‌های جدیدی را در زمینه‌های مختلف مانند دید در شب به صورت سه بعدی، خودرانی، بیوتکنولوژی و جمع آوری داده‌های NIR باز کند".

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 547061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.