اعلام برائت مردم شهرکرد از هتک حرمت شهید سلیمانی

شب گذشته (چهارشنبه) تندیس سردار شهید سلیمانی در شهرکرد توسط فرد یا افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این تندیس روز گذشته و همزمان با ایام شهادت سردار شهید سلیمانی در شهرکرد با هزینه‌ای نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان ساخته و پس از یک سال از آغاز ساخت در میدان قمر بنی‌هاشم (ع) نصب شد. این درحالی بود که شب گذشته تصاویری از سوختن تندیس تازه نصب شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به این اتفاق، اظهار کرد: شب گذشته حوالی ساعت ۲۰ تندیس سردار سلیمانی که همان روز با حضور مسئولان استانی نصب شده بود، به آتش کشیده شد.

وی افزود: عوامل این هتک حرمت هنوز شناسایی نشده است؛ این اتفاق از لحاظ امنیتی با شهرداری نیست اما دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با بررسی محل نصب تندیس پیگیر موضوع هستند.

ایازی تصریح کرد: از نظر شهری، عوامل شهرداری در محل حاضر شده و تا ساعت دو بامداد تندیس جمع‌آوری شد زیرا تندیس به نحوی سوخته بود که امکان ترمیم در محل نبود و باید به انبار منتقل می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین باید جنس تندیس که از نوع فایبرگلاس بوده تجدید نظر شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

ایازی تاکید کرد: امروز هم قرار بود برنامه تشییع شهدای گمنام در میدان امامزادگان شهرکرد برگزار شود که به دلیل ماجرای سوزاندن تندیس سردار دل‌ها، مسیر این برنامه با همراهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای پاسخ به این اقدام گستاخانه تغییر کرده و مراسم تشییع از مصلای امام خمینی (ره) به سمت میدان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد که تندیس سردار سلیمانی در آن میدان به آتش کشیده شد، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در نهایت در همان محل نیز بر پیکر شهدای گمنام توسط نماینده ولی فقیه نماز اقامه شده و شعارهای استکبار ستیزی سر داده خواهد شد.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد، گفت: ایجاد جایگاه، تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی برنامه تشیع شهدای گمنام توسط شهرداری شهرکرد انجام شده است.

به گزارش ایمنا، درپی هتک حرمت به تندیس سردار رشید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیامی اعلام کرد: این جنایت در تاریکی شب مثل همان جنایت در فرودگاه بغداد که در خلوت شب و در اوج ناجوانمردی اتفاق افتاد می‌باشد و جایگاه حاج قاسم را در دل‌ها پایدارتر خواهد کرد

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینان در اوج حماقت قرار دارند نمی‌دانند که مرد و زن شهرکرد و جوانان غیور استان چهارمحال و بختیاری در صبح این شب و در سالروز به آتش کشیده شدن خانه زهرای اطهر آن‌چنان حضوری گرداگرد تندیس خواهند داشت که یادآور تشییع دو سال قبل باشد. حاج قاسم از ملّت است همان‌گونه که از امّت است.

با دعوت نماینده ولی فقیه، مردم شهرکرد امروز در جریان تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) انزجار خود را از هتک حرمت به شهید سلیمانی اعلام کردند.

سپس مردم ولایتمدار شهرکرد، بر پیکر چهار شهید گمنام نماز اقامه کردند. سه تن از این شهیدان که روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد استان چهارمحال و بختیاری شدند در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید نیز در حوزه علمیه خواهران خاکسپاری می‌شود.

کد خبر 546942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.