ایجاد بازارچه دائمی برای ساماندهی دست‌فروشان بروجرد

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: با توجه به مشکل اشتغال، افرادی که دارای شغل نیستند و از درآمد پایینی برخوردار هستند به دستفروشی رو می‌آورند، به گونه‌ای که هر روزه شاهد افزایش معضل دست‌فروشی در شهر هستیم.

منصور میرطاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شناسایی ٢٢٠ دست‌فروش در خیابان جعفری و صفای شهر بروجرد خبر داد و اظهار کرد: این موضوع موجب نارضایتی شهروندان و کسبه این مناطق شده بود.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته مدیریت شهری نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای طرح حمایت از دست‌فروشان اقدام کرده است، افزود: شهرداری جهت ساماندهی دست‌فروشان و رفع معضل سد معبر، بازارچه‌هایی را در نقاط مختلف شهر احداث کرده است تا دست‌فروشان در آنجا مستقر شده و به فروش اقلام خود بپردازند.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد با اشاره اینکه ساماندهی دست‌فروشان در بازارچه خیابان جعفری انجام شده است، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری با دست‌فروشان سطح شهر جلسات مختلفی را برگزار کرده است و آن‌ها با رضایتمندی اقدام به ثبت‌نام برای دریافت غرفه و فعالیت در این بازارچه کرده‌اند.

میرطاووسی با بیان اینکه وجود دست‌فروشان در معابر اصلی و هسته مرکزی شهر یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های شهروندان و مسئولان این شهر است، اضافه کرد: بازارچه خیابان جعفری با مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع دارای ٢٠٠ غرفه است که در فاز اول آن ۶٨ غرفه به بهره‌برداری رسیده و خوشبختانه شاهد استقبال خوب همشهریان از این بازارچه هستیم و امید داریم با جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان، تصویر زیبایی از شهر را مشاهده کنیم.

وی هدف شهرداری از ایجاد بازارچه دائمی برای ساماندهی دست فروشان را تسهیل در رفت و آمد شهروندان و جلوگیری از ترافیک و سد معبر در شهر اعلام کرد و گفت: مدیریت شهری برای ارتقای سطح آسایش شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

کد خبر 546906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.