ثبات قیمت‌ها در بازار سیمان با اجرای برنامه‌های وزارت صنعت

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فوری وزارت صنعت درخصوص تنظیم بازار کالاهای پایه‌ای، شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار سیمان هستیم و مشکل خاصی در تنظیم بازار سیمان وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، سیف‌الله امیری با اشاره به قیمت سیمان عرضه شده در بورس کالا اظهار کرد: در هفته جاری در بورس کالا قیمت هر پاکت سیمان کمتر از ۲۵ هزار تومان و قیمت هر تن سیمان فله حدود ۳۶۳ هزار تومان است و در بازار هم هیچ مشکلی برای تولید و عرضه این محصول وجود ندارد.

وی افزود: هر هفته حدود یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود که کمتر از یک میلیون تن آن مورد معامله قرار گرفته و مابقی برای عرضه مجدد در بورس آماده می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بازار آزاد قیمت هر پاکت سیمان بین ۳۲ تا ۳۶ هزار تومان است که این افزایش نسبت به بورس کالا مربوط به ده درصد مالیات ارزش افزوده و همچنین هزینه‌های حمل و نقل و موضوعات دیگر است.

امیری با اشاره بر آرامش و ثبات ایجاد شده در بازار سیمان، از تأمین به موقع سوخت مورد نیاز کارخانجات سیمانی خبر داد و گفت: مازوت مورد نیاز این کارخانجات تأمین و تحویل داده شده است و در این زمینه هم با مانع خاصی مواجه نیستیم؛ به این ترتیب شاهد افزایش میزان تولید و عرضه این محصول نسبت به تقاضای بازار هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 546844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.