تبدیل پلاستیک غیرقابل بازیافت به آسفالت خیابان

محققان بارسلونایی توانسته‌اند نوعی روکش آسفالت از پلاستیک غیرقابل بازیافت تولید کنند که در صورت اثبات مؤثر بودن آن برای اجرا در منطقه آزمایشی، برای سراسر خیابان‌های شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری بارسلونا گزارش داد که خیابانی در منطقه بون پاستور شهر، لایه‌بندی سطح جاده با موادی پایداری را آغاز کرده که عمدتاً از پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت ساخته شده است. این طرح به عنوان یک پروژه آزمایشی برای مشاهده و اندازه‌گیری مقاومت این روسازی در برابر ترافیک سنگین است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن، در خیابان‌ها و محله‌های بیشتری از بارسلونا اعمال خواهد شد.

تبدیل پلاستیک غیرقابل بازیافت به آسفالت خیابان

برآوردها حاکی از آن است که ساخت این روسازی جدید منجر به کاهش ۱۷ تنی CO2 در مقایسه با زمانی است که روسازی با استفاده از روش‌ها و مصالح سنتی ساخته می‌شود. برای ساخت مواد سطح جاده، سازندگان در مجموع از ۴۵۰۰ کیلوگرم پلاستیک استفاده کرده‌اند که قابل بازیافت نبود؛ این میزان رقمی معادل حدود سه هزار کیسه زباله خانگی پر از پلاستیک است. روکش جدید مقاومت بالاتری (در مقایسه با روسازی‌های معمولی) برای عبور منظم وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوس و کامیون دارد.

تبدیل پلاستیک غیرقابل بازیافت به آسفالت خیابان

در صورت رضایت‌بخش بودن تست پایلوت، این نوع روسازی در سایر نقاط شهر نصب می‌شود؛ با این کار از دفن زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست کاسته می‌شود و به نوعی زندگی نهایی پلاستیک دیگر مختوم به آسیب رساندن به طبیعت نخواهد بود.

کد خبر 546792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.