وظیفه ما در تشییع پیکر شهدا خلاصه نمی‌شود/هدف شهدا باید تبیین شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به چشم انتظاری همه افراد جامعه و استقبال گرم این روزهای آنها از شهدایی که تشییع می شوند، گفت: وظیفه ما تنها در این خلاصه نمی‌شود که پیکر شهید را بیاوریم و اشک بریزیم، مهم راه و هدف شهیدان است که باید تبیین شود و زنده بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام جعفری در مراسم صبح امروز _چهارشنبه ۱۵ دی ماه_ به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ام‌ابیها و دهه فاطمیه همچنین ترور وحشیانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان کشوری و لشکری، اظهار کرد: شهید سیدسعید امی‌زاده که سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسید، امروز و در آستانه سال ۱۴۰۱ که ۴۰ سال پس از شهادت اوست، با عظمت و معنویتی در کشور تشییع می‌شود که همگان را بی‌تاب و بی‌قرار کرده است.

وی با اشاره به تقسیم شهدا در استان‌های کشور، ادامه داد: همه شهدا، فرزندان حضرت زهرا (س) هستند، عملیات تفحص اختیاری نیست چون روزانه از صحنه تفحص گزارش می‌گیریم و هر سال با عنایت حضرت زهرا (س)، تعدادی از شهدا رزق ما می‌شوند. ممکن است مدت‌ها جست‌وجو کنیم تا بتوانیم تعدادی را بازگردانیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان انسان را با همه قدرت و عظمت و توان و زیبایی‌هایش، شاه بیت غزل خلقت خدا توصیف کرد و گفت: حتی اگر انسان در بهترین شرایط جسمی از دنیا برود، پس از چند روز فساد نعشی پیدا می‌کند تا جایی که حتی عزیزترین نزدیکان فرد هم حاضر نیستند از اطرافش عبور کنند اما این چه سری است که بعد این همه سال تکه‌های استخوان بدن شهیدان می‌آید و جامعه را متحول می‌کند؟

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به چشم انتظاری همه افراد جامعه و استقبال گرم این روزها از شهدایی که تشییع می‌شوند، یادآور شد: این روزها همه منتظرند و شهیدان، انقلابی در شهر به پا کرده‌اند، حتی کسانی که آنها را نمی‌شناسند و ندیده‌اند برای دیدارشان حاضر می‌شوند، سوال اینجاست که چطور ممکن است که تکه‌های استخوان و پلاک لباس شهیدی این طور مردم را شیفته و عاشق کند؟

حجت الاسلام جعفری توضیح داد: در روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) آمده که "بدن‌های شما می‌تواند به قیمت بهشت ارزش پیدا کند اگر آن را به غیر خدا نفروشید"، پس شرط بهشتی شدن بدن، این است که شهدا با غیر خدا معامله نکردند و سلامتی جسم و جانشان را در راه خدا دادند، کالایی که خدا خریدار باشد این گونه ارزش و قیمت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مزد و عظمت معامله با خدا این است که امروز استخوان و پلاک شهدا، طوطیای چشم ما و عرش و ملکوت می‌شود، قداست و عظمت شهید به اندازه‌ای است که همه باید در برابر آن سر فرود بیاورند و این کمترین اجر و پاداش شهید است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان این که وظیفه ما در برابر شهدا در همین جا خلاصه نمی‌شود، افزود: وظیفه ما در این خلاصه نمی‌شود که پیکر شهید را بیاوریم و اشک بریزیم، این شکل ظاهری موضوع است اما مهم راه شهید است، این شهید در جمع قضات و کارکنان دادگستری حاضر شده تا بگوید تنها به یاد ما بودن کافی نیست بلکه راه و هدف آنها باید تبیین شود و زنده بماند.

وی خطاب به حاضران در این مراسم گفت: بدانید که هم خدا و هم شهیدان در راه خدا، ناظر اعمال ما هستند پس هر جا مشغول هر کاری هستیم باید در رعایت و ادای امانت آنها تلاش و صیانت کنیم، امیدوارم که بتوانیم رهروان صادقی برای کسانی باشیم که عزت و عظمت برای کشور ما آفریدند.

کد خبر 546717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.