اومیکرون ۳.۷ برابر بیشتر از گونه دلتا افراد واکسینه شده را مبتلا می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای اومیکرون در میان افراد واکسینه شده ۲.۷ تا ۳.۷ برابر مسری‌تر از گونه دلتا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانمارکی به منظور بررسی میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون در میان افراد واکسینه شده مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۲ هزار خانواده را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا در مقایسه با دلتا ۲.۷ تا ۳.۷ برابر بیشتر باعث بروز بیماری در میان افراد واکسینه شده می‌شود.

به گفته محققان، گونه اومیکرون ویروس کرونا در خنثی کردن آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا بهتر از گونه دلتا عمل می‌کند؛ به همین دلیل این گونه جدید با سرعت بیشتری شیوع پیدا می‌کند. البته شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون معمولاً علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند، گونه اومیکرون خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش نمی‌دهد.

تا کنون ۷۸ درصد دانمارکی‌ها دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اما فقط ۴۸ درصد آن‌ها دوز تقویت کننده را تزریق کرده‌اند، ۸۰ درصد شهروندان از واکسن فایزر استفاده کرده‌اند. پژوهشگران معتقدند که دوز تقویت کننده واکسن کرونا احتمال انتقال همه گونه‌های ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 546714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.