مدیریت فرهنگی در سمنان محله‌محور می‌شود

شهردار سمنان گفت: مدیریت فرهنگی محله محور باید در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان باشد.

سید علی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه فرهنگ به عنوان یک سرمایه اجتماعی در برنامه‌ها و طرح‌های شهری باید مدنظر همکاران قرار بگیرد، اظهار کرد: در سال‌های قبل رویکرد محله محوری در فعالیت‌های عمرانی شهرداری سمنان ایجاد شد که نتایج خوبی را در استفاده از متخصصان و معتمدان محلی در برداشت. امروزه با استفاده از این نتایج باید همین رویکرد در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی نیز جاری شود.

وی مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج را از ظرفیت‌های مهم و مؤثر فرهنگی و اجتماعی در محله‌های شهری برشمرد و اضافه کرد: استفاده شهرداری از ظرفیت حداکثری این مراکز فرهنگی، پویایی، سرزندگی و تعاملات اجتماعی ساختار محله‌ها را افزایش داده است که در نهایت منجر به پایداری اجتماعی و فرهنگی فضاهای شهری می‌شود.

شهردار سمنان گفتمان سازی در سطح محله‌ها به ویژه در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب را در راستای بهبود سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: مدیریت فرهنگی محله محور باید در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان باشد که رشد فرهنگ شهروندی، افزایش میزان مشارکت شهروندان و ارتقای سطح اعتماد شهروندان به مجموعه اقدامات مدیریت شهری را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 546707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.