طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از موافقت اعضای کمیسیون متبوع خود با طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی خبر داد و گفت: این طرح در راستای تدابیر رهبری و به منظور ایجاد مقدمات بستر لازم برای جلوگیری از اصل غافل‌گیری تهیه و در کمیسیون تصویب شد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: پس از تبادل اخبار و تحولات و گزارش‌های داخلی و بین‌المللی توسط اعضای کمیسیون، طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با موافقت اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید و بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس جهت رسیدگی نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود.

وی افزود: این طرح شامل یک ماده واحده است که در فرایند قانونگذاری قرار می‌گیرد. طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در موضوع خودکفایی و امنیتی و ماده چهار قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این طرح به تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی به منظور ایجاد آمادگی و مقدمات بسترهای لازم برای جلوگیری از اصل غافلگیری در حوزه فناوری بدیع، نوظهور و پرمخاطره پرداخته شده است. این سازمان وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح خواهد بود.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد: در ادامه جلسه طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد پس از بررسی بیشتر، تکلیف این طرح در جلسات آینده کمیسیون مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت دفاع نیز در این جلسه حضور پیدا کردند همچنین بحث مالی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 546684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.