تأمین کمبود واکسن «آسترازنکا» /تزریق دوز سوم واکسن را نادیده نگیریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: کمبود واکسن «آسترازنکا» با ورود محموله جدید به کشور به زودی برطرف می‌شود و توزیع واکسن برای شهروندانی انجام می‌شود که شرایط لازم را برای تزریق دوز سوم واکسن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص تصمیم گیری‌های نهایی در جلسه ستاد کرونای استان اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه مسائلی مطرح شد که بیشتر در مورد روند پیشگیری از سویه «اومیکرون» در استان بود. در حال حاضر در کشور و استان اصفهان شاهد وضعیت مناسبی در مورد شیوع سویه جدید کرونا هستیم.

عادی‌انگاری اوضاع را شکننده می‌کند

وی اضافه کرد: این اتفاق به این معنی نیست که دچار خوش خیالی شده و عادی انگاری صورت بگیرد، اگر همشهریان رعایت اصول پیشگیری و تزریق دوز سوم واکسن کرونا را نادیده بگیرند به طور یقین اوضاع شکننده می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مکان‌های سربسته در فصل زمستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌شود و اگر شهروندان به این مسائل بی‌توجهی کنند بدون تردید با شیوع موج کرونا مواجه می‌شویم.

محدودیت در واردات آسترازنکا

شیرانی در خصوص تأمین واکسن «آسترازنکا» برای تزریق دوز سوم واکسیناسیون همشهریان، تصریح کرد: برای ورود این واکسن در کل کشور محدودیت‌هایی وجود دارد و این اتفاق به این معنی نیست که دوز سوم واکسن «آسترازنکا» تزریق نشود.

وی ادامه داد: این اتفاق برای تعدادی از کشورهای خارجی به وجود آمده است و اعلام شده اگر فردی قصد ورود به این کشورها را دارد باید دوز سوم این نوع واکسن را تزریق کرده باشد و این بحث بیشتر در مورد نوع واکسن مطرح می‌شود.

همشهریان نگران کمبود واکسن نباشند / تزریق دوز سوم واکسن جایگزین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در سبد واکسیناسیون استان به وفور واکسن‌های کرونا موجود است و هر شهروند که بخواهد، می‌تواند بر مبنای دوز اول و دوم واکسنی که تزریق کرده است دوز سوم را با واکسن‌های متنوع موجود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق کند.

شیرانی خاطرنشان کرد: همشهریان نگران کمبود واکسن در استان نباشند، کمبودی که برای واکسن «آسترازنکا» وجود دارد با ورود محموله جدیدی به کشور و به زودی این مشکلات برطرف می‌شود و توزیع واکسن برای شهروندانی انجام می‌شود که شرایط لازم را برای تزریق دوز سوم واکسن داشته باشند.

وی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن جایگزین به جای واکسن «آسترازنکا» گفت: در حال حاضر جدولی برای واکسیناسیون وجود دارد که برای هر واکسنی واکسن‌های جایگزین برای تزریق وجود دارد و برای واکسن «آستزارنکا» نیز واکسن‌های جایگزین در سبد واکسیناسیون به وفور موجود است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 546677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.