مشخصات بازی cyberpunk 2077 چیست؟+ عملکرد، مشکلات و سیستم مورد نیاز

cyberpunk 2077 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های چند سال اخیر بود که در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر و آغاز بسیار جنجالی داشت، اما به مرور زمان با مشکلاتی روبه‌رو شد که برای کاربران تجربه جالبی نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی cyberpunk 2077 یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود و پس از اولین اخبار به یک بازی مورد انتظار تبدیل شد که این اشتیاق در چند سال اخیر با نمایش‌ها و اطلاعات افزایش یافت. پس از چندین بار تأخیر و فشار کار بر روی استودیو این بازی رسماً در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد و امروزه بسیار محبوب شده است.

شروع با شکوه cyberpunk

این بازی با مقدمه و آغازی طوفانی شروع می‌شود؛ ابتدای بازی امکان ساخت کاراکتری با جزئیات بسیار از موارد ظاهری تا قابلیت برای بازیکن فراهم می‌کند و شخص می‌تواند از بین سه Lifepath یکی را انتخاب که بسته به این انتخاب نقطه شروع بازی متغیر خواهد بود. ساعات و رویدادهای اولیه بازی جذاب بوده و در این بخش بازیکن وارد داستان و ماجراهای cyberpunk 2077 می‌شود.

این بازی دنیای نایت‌سیتی را به نمایش گذاشته و با معرفی منحصر به‌فرد چند شخصیت مهم بازی ارتباط اولیه میان گیمر و کاراکتر را ایجاد می‌کند، همچنین سیر داستانی این بازی با ریتمی درست و هیجان‌انگیز گیمر را به چند مأموریت نفس‌گیر می‌فرستد که آخرین آن‌ها یکی از بهترین دقایق این بازی است.

داستان و شخصیت پردازی cyberpunk

اگر بخواهیم تنها یک ویژگی بازی را به عنوان نقطه قوت اصلی آن معرفی کنیم، تلاش آن برای روایت داستانی عالی و به نمایش گذاشتن شخصیت‌هایی است که در طول ماجراجویی با آن‌ها تعامل خواهیم داشت. CD Projekt در گذشته نیز با ساخت بازی ویچر نشان‌داده بود که داستان و شخصیت‌پردازی بازی برای آن اهمیت دارد و cyberpunk 2077 در این زمینه بهتر از تمامی ساخته‌های این استودیو عمل کرد.

وجود بازیگران و چهره‌های معروف در cyberpunk

خوشبختانه وجود چهره‌های معروف در بازی جنبه‌ای تبلیغاتی پیدا نکرد بلکه باعث بهتر شدن شخصیت‌پردازی‌های آن نیز شد به طور مثال کاراکتر جانی سیلورهند حتی بدون کیانو ریوز می‌توانست محبوب و جذاب باشد، اما حضور این بازیگر باعث شد اجرا و صداگذاری این شخصیت جذاب‌تر شود که این مسئله برای دیگر شخصیت‌های بازی نیز به همین شکل است.

هوش‌مصنوعی عجیب cyberpunk

با گذشت زمان و درگیر شدن در مأموریت‌های اصلی و فرعی cyberpunk 2077 جنبه‌های اکشن و مبارزات بازی نیز بیش‌تر خود را نشان می‌دهد که این مسئله موجب نمایان شدن یکی از ایرادهای اصلی بازی می‌شود؛ هوش‌مصنوعی cyberpunk 2077 و رفتار دشمنان مشکلات غیرقابل کتمانی دارد که تأثیر منفی در این لحظات بازی می‌گذارد به طور مثال در یکی از مأموریت‌ها باید به یک مرکز خرید رفته و شاهد درگیری شلوغی می‌شوید، اما این درگیری بیش‌تر شبیه اشتباه هوش‌مصنوعی بازی بود زیرا در این قسمت دشمنان با فریاد به سمت شما آمده، اما به جای حمله مشغول کوبیدن مشت به یکدیگر و خیره شدن به شما می‌شوند یا برخی به شکل بی‌هدف به دور خود می‌چرخند؛ چنین رخدادهای عجیبی که تنها محدود به این بخش نیست بر لحظات اکشن بازی تأثیر بسیار منفی اعمال کرده است.

مطلوب نبودن بخش جهان‌باز cyberpunk 2077

cyberpunk 2077 یک بازی در سبک جهان‌باز به شمار می‌رود، اما چیزی که بازیکن انتظارش را داشت نبود؛ طراحی شهر نایت‌سیتی و محیط‌های اطراف آن بسیار عالی بود و از حیث بصری کمبودی نداشت، اما هنگامی که در مورد جهان‌باز بودن یک بازی صحبت می‌کنیم یعنی دنیای بازی پویایی دارد؛ درواقع پویایی یعنی اینکه در این دنیای بزرگی که بازی جریان دارد اتفاقاتی رخ دهد که حس کنیم در جهانی نزدیک به واقعیت هستیم. واقعیت این است که CD Projekt به عنوان یک تجربه جهان‌باز بیش‌تر بر زیبایی و خلق اتمسفر عالی دنیای بازی تمرکز کرده است.

باگ‌های عجیب غریب cyberpunk

متأسفانه این بازی مشکلات فنی و باگ‌های بسیاری داشته است. در نسخه PC جلوه‌های بصری عالی و طراحی شهر، شخصیت و افکت‌های گرافیکی نیز شدیداً زیبا است، اما شاهد مشکلاتی فنی مانند فرورفتن افراد در دیوار و حتی باگ‌هایی که مجبورتان می‌کند مأموریت را دوباره آغاز کنید، هستیم که این مشکلات در کنسول بسیار افزایش می‌یابد و به طور کلی cyberpunk 2077 از نظر فنی عملکرد مطلوبی ندارد.

برخی قابلیت‌های بازی cyberpunk 2077

فراخواندن وسایل نقلیه: وسایل نقلیه در این بازی دارای هوش‌مصنوعی است و زمانی که آن را صدا بزنید به سمت شما حرکت می‌کند؛ این سیستم برای تمامی وسایل نقلیه نظیر خودرو و موتورسیکلت وجود دارد، همچنین می‌توانید در هر نقطه‌ای آن را رها کنید، به مقصد رفته و در انتها دوباره آن را فرابخوانید.

حالت Photo Mode: این حالت به بازیکن اجازه می‌دهد تا بازی را متوقف کرده و سپس با تغییر زاویه دوربین و اعمال فیلترهای مختلف تصاویر دلخواهش را ثبت کند که بدون شک این ویژگی در بازی اتفاق مثبتی است.

سیستم مورد نیاز بازی cyberpunk 2077

حداقل سیستم مورد نیاز

  • ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی / ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی
  • دایرکت ایکس نسخه ۱۲
  • پردازنده اینتل Cor i5 3570K یا AMD FX-8310
  • حافظه RAM: 8G
  • گرافیک: INVIDIA GTX 780 3G/AMD Radeon RX 470
  • فضای مورد نیاز: 70G

سیستم پیشنهادی

  • ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی
  • دایرکت ایکس نسخه ۱۲
  • پردازنده اینتل Cor i7 4790K یا AMD Ryzen 3 3200G
  • حافظه RAM: 12G
  • گرافیک: INVIDIA GTX 1060 6G/AMD Radeon R9 Fury
  • فضای مورد نیاز: 70G SSD

کد خبر 546669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.