اما و اگرها را در برآوردهای بودجه حذف می‌کنیم

شهردار اهواز گفت: اگر بخواهیم شهرداری چابک باشد، باید در تدوین بودجه فرآیندها را تعریف و با کار کارشناسی رو به جلو حرکت کنیم. در این مسیر لازم است تفاسیر، اما و اگرها را در زمان‌بندی و برآوردها حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در پنجمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ باید یک ردیف به عنوان دیون عمرانی سنوات گذشته پیش‌بینی شود؛ زیرا باید در سال آینده با کمترین اصلاح بودجه مواجه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برآورد هزینه پروژه‌ها نباید کمتر از میزان واقعی باشد و مابقی آن را باید برای بودجه سال بعد در نظر بگیریم، افزود: پروژه‌های ما باید با میزان پیش‌بینی درآمد به گونه‌ای تنظیم شود که حین اجرای آن کمترین میزان اصلاح کارشناسی را داشته باشیم، البته اگر نیاز به اصلاح بودجه باشد از شورای اسلامی شهر درخواست اصلاح خواهیم کرد.

شهردار اهواز تصریح کرد: اگر بخواهیم شهرداری چابک باشد، باید فرآیندها را تعریف و با کار کارشناسی رو به جلو حرکت کنیم، در این مسیر لازم است تفاسیر، اما و اگرها را در زمان‌بندی و برآوردها حذف کنیم.

امینی در خصوص تقاطع غیر همسطح شهید بندر توضیح داد: اگر بتوانیم تا پایان سال به شرکت پیمانکاری ۲۵ میلیارد تومان تزریق کنیم، بخشی از پروژه پایان سال تکمیل می‌شود و بخش دیگر نیز که در بودجه، زمان تکمیل آن دی‌ماه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است زودتر از موعد مقرر تکمیل می‌شود.

وی در خصوص زمین‌های شهرداری در منطقه مهرشهر تصریح کرد: این زمین‌ها از لحاظ سندی هیچ مشکلی ندارد و می‌توان با انجام اقدامات ابتدایی مانند جدول‌کشی و زیرسازی ارزش افزوده‌ای برای منطقه ایجاد کرد.

شهردار اهواز در خصوص مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه مکاتبات شهرداری در خصوص مطالبات از شرکت ملی حفاری به استان رسیده و قرار است در یک جلسه با حضور استاندار مطالبات شهرداری بر اساس یک فهرست ارائه شود.

امینی خاطرنشان کرد: اگر مطالبات پرداخت شود وضعیت شهرداری به کلی دگرگون خواهد شد در این راستا می‌توانیم پروژه‌های نیمه تمام شهر را تکمیل و برای شب عید برنامه‌ریزی کنیم در این صورت شهرداری بر روی ریل توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 546647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.