تمرکز شورای شهر اراک بر محله محوری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: عمده اقدامات شورای ششم در چهار ماه نخست فعالیت، نظارت بر اجرای برنامه‌های شهری، تحقق بودجه همچنین انجام اقدامات لازم برای تصویب بودجه سال جدید در حوزه‌های مختلف است.

علی جعفر محصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وظیفه ذاتی شورا نظارت بر شهر است که بر اساس برنامه و بودجه تعریف شده انجام می‌شود، علاوه بر آن تصویب قوانین داخلی شهر نیز بر عهده شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: عمده اقدامات شورای اسلامی شهر اراک در چهار ماه نخست فعالیت شامل نظارت بر اجرای برنامه‌های شهری و تحقق بودجه و همچنین انجام اقدامات لازم برای تصویب بودجه سال جدید در حوزه‌های مختلف فرهنگی و امنیتی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: تمام حوزه‌های شهری برای شورای اسلامی شهر حائز اهمیت است، اما شورای ششم اراک تمرکز خود را بر محله محوری معطوف کرده است تا از این طریق طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی را همپای پروژه‌های عمرانی شهر پیش ببرد. در حال حاضر در مرحله نیازسنجی محلات و انجام مطالعات برای تحقق این امر هستیم.

وی با بیان اینکه شهر اراک از ۵۲ محله تشکیل شده و در نظر داریم بودجه سال جدید شهر بر همین اساس تعریف شود، ادامه داد: با این کار شهرداری‌های مناطق تقویت شده و در نتیجه کیفیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش خواهد یافت.

محصولی با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام شهری نیز در اولویت شورای اسلامی شهر اراک قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های میدان مقاومت، میدان امام خمینی (ره) و ساخت دو منطقه شهرداری به زودی به اتمام می‌رسد تا بتوان اجرای آن دسته از پروژه‌ها شامل احداث زیرگذر و روگذرها در شهر که پیش از این در برنامه شهری پیش‌بینی شده است را نیز آغاز کرد.

کد خبر 546574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.