تعویض پلاک اینترنتی روزانه ۳۰ خودرو/افزایش تعویض پلاک در ۹ ماهه امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: تعویض پلاک اینترنتی خودرو از شهریورماه امسال به صورت یک لاین مجزا در مرکز تعویض پلاک شماره یک پلیس راهور استان اصفهان اجرایی شد که به طور متوسط روزانه پلاک ۳۰ دستگاه خودرو به این صورت تعویض می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعویض پلاک اینترنتی خودرو از شهریورماه امسال به صورت یک لاین مجزا در مرکز تعویض پلاک شماره یک پلیس راهور استان اصفهان اجرایی شد که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده است.

تعویض پلاک اینترنتی روزانه ۳۰ خودرو

وی از تعویض پلاک اینترنتی دو هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در مدت سه ماه گذشته خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه پلاک ۳۰ دستگاه خودرو به این صورت تعویض می‌شود که این اقدام گامی مهم در راستای هوشمندسازی پلیس راهور بوده و تأثیر بسیار زیادی در کاهش وقت و هزینه شهروندان داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این روش کمتر از ۱۵ دقیقه تعویض پلاک خودرو انجام می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و یا اپلیکیشن پلیس من، تمام مراحل تعویض پلاک خودروی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و سپس با همراه داشتن کد رهگیری برای دریافت پلاک خود به مرکز تعویض پلاک شماره یک پلیس راهور استان اصفهان مراجعه کنند.

افزایش تعویض پلاک خودرو و موتور در ۹ ماهه امسال

این مقام انتظامی همچنین از تعویض پلاک ۲۱۲ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو و ۱۷ هزار دستگاه موتورسیکلت در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در همین مدت ۵۶ هزار و ۸۰۰ فقره گواهینامه جدید خودرو و هفت هزار و ۶۱۷ فقره گواهینامه جدید موتورسیکلت نیز صادر شده که صدور گواهینامه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد و صدور گواهینامه موتورسیکلت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

سرهنگ محمدی در خصوص آمار موتورسیکلت و خودرو در استان اصفهان گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت و یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو در استان وجود دارد.

معابر شهری اصفهان گنجایش حجم بالای خودرو را ندارند

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه معابر شهری استان گنجایش این تعداد خودرو و موتورسیکلت را ندارند، گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی شده و حتی سه‌شنبه‌های بدون خودرو صورت گرفته است اما همچنان شاهد حجم سنگین تردد خودرو و موتورسیکلت در معابر شهری به خصوص در کلانشهر اصفهان هستیم که مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد.

ضرورت ایجاد مشوق لازم برای استفاده از حمل و نقل عمومی

محمدی با بیان اینکه پلیس ناچار است برای کنترل وضعیت ترافیک و کاهش آلودگی هوا اقدامات سختگیرانه‌ای همچون اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل را در برخی از ایام سال اجرا کند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم که با پلیس نهایت همکاری را داشته و از ترددهای غیرضروری با خودرو و موتورسیکلت خودداری کنند ضمن اینکه مسئولان شهری نیز باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و مناسب را فراهم کنند تا شهروندان برای استفاده از این وسایل بیشتر تشویق شوند.

کد خبر 546556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.