مطالعات طرح «پردیس اشراق» تا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا اوایل سال آینده مطالعات طرح پردیس اشراق در کوه نخودی تکمیل و از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

محمدحسین جعفری فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه پردیس اشراق در کوه نخودی به دلیل مجاورت با شهربازی رویاها، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به عنوان محور گردشگری، رفاهی، تفریحی و خدماتی شهر یکی از قطب‌های گردشگری شرق اصفهان به شمار می‌رود.

وی افزود: جنوب شهر اصفهان کوه صفه قرار دارد و چیزی شبیه به کوهستان قرار است در شرق اصفهان اتفاق بیفتد، زیرا کوه نخودی در این محدوده همانند کوه صفه دارای ظرفیت‌های گردشگری و فضای سبز است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات فاز نخست پروژه تکمیل شده است، تصریح کرد: پیاده‌روسازی این پروژه تا قسمت انتهایی کوه نخودی نیز انجام شده و اکنون مطالعات نهایی پروژه در حال انجام است.

جعفری فشارکی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا اوایل سال آینده مطالعات طرح تکمیل و از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ پروژه پردیس شرق اصفهان تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، اظهار کرد: فضاهای خدماتی، رستوران سنتی و محیط‌های رفاهی، تفریحی، ورزشی و مجموعه خدماتی در این پروژه پیش‌بینی خواهد شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۷۰۰ هکتار اراضی سبز در این پردیس وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه بادهای غالب از شرق به غرب می‌وزد در روزهای گرم سال کوه نخودی مکان مناسبی برای تفریح و گردش است.

جعفری فشارکی خاطرنشان کرد: مجموعه کوه نخودی و بوستان اشراق ضمن اینکه چشم‌انداز بسیار زیبایی برای شهر اصفهان دارد می‌تواند با رویکرد توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و اجتماعی، پاسخگوی نیازهای شهروندان در راستای افزایش شور و نشاط در بستری امن باشد.

کد خبر 546545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.