شهرداری پولا در خدمت کودکان اوتیسمی

شهردار پولا کرواسی تابلوهایی را برای تقویت ارتباط شهروندان مبتلا به اختلالات ارتباط کلامی و غیرکلامی نظیر اوتیسم و سندروم داون، در چندین مکان عمومی نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای کودکان و بزرگسالانی که نمی‌توانند برای انتقال افکار و احساسات خود به گفتار تکیه کنند، فعالیت‌های روزمره نظیر ملاقات با پزشک می‌تواند دلهره‌آور و خسته کننده به نظر برسد و باعث استرس و اضطراب بیشتر شود.

شهر پولا کرواسی با توجه به اینکه شهروندان زیاد مبتلا به اختلال اوتیسم، سندرم داون یا آسیب مغزی در شهر زندگی می‌کنند، تابلوهایی را برای تقویت ارتباطات آن‌ها در سراسر شهر نصب کرده است.

شهرداری پولا در خدمت کودکان اوتیسمی

هفته گذشته، شهرداری کرواسی اعلام کرد که با مرکز توانبخشی شهر برای راه اندازی یک پروژه جدید و جاه‌طلبانه همکاری کرده است. عنوان این پروژه "شهر پولا در تصاویر صحبت می‌کند" است که بر اساس آن این دو سازمان چندین تابلو با تصاویر خاصی در شهر نصب کرده‌اند که ارتباط غیرکلامی را برای کودکان، بزرگسالان و حتی گردشگران تسهیل می‌کند. این تابلوها در پارک مرکزی شهر، سواحل پولا و همچنین چندین زمین بازی قرار گرفته است.

علاوه بر این تابلوها، شهرداری پولا همچنین دفترچه‌های کوچک حاوی تصاویر را به کلینیک‌های اطفال و دندانپزشکی ارائه خواهد کرد. با این کار، اضطراب ناشی از معاینات پزشکی کاهش می‌یابد و به نوعی کودکان این فرصت را خواهند داشت تا افکارشان را بیان کنند و شرایط خود را برای فرد مقابل به نوعی توضیح دهند.

شهرداری پولا در خدمت کودکان اوتیسمی

شهرداری از طریق پروژه «شهر پولا در تصاویر صحبت می‌کند»، نه تنها ارتباط را برای کسانی که مشکلات گفتاری دارند تسهیل می‌کند، بلکه پذیرش و شمول اجتماعی این گروه از افراد را نیز ترویج می‌دهد. با گسترش این طرح، ساکنان پولا درک بهتری از چالش‌هایی که همشهریان خود با آن روبرو هستند و همچنین نحوه حمایت از آن‌ها را به دست خواهند آورد.

کد خبر 546544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.