۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
عطاءالله امیدوار درگذشت

عطاءالله امیدوار هنرمند عکاس، نقاش، معمار و موسیقیدان به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله امیدوار، معمار، نقاش و موسیقیدان و نوازنده متولد سال ۱۳۲۵ در بافت کرمان بود. او تحصیلات ابتدایی خود را در شهر بافت و تحصیلات دوره متوسطه را در کرمان و پس از آن در دارالفنون تهران به پایان برد و سپس تحصیلات دانشگاهی خود را در فرانسه ادامه داد و از دانشکده معماری بوزار فرانسه با درجه دکترا فارغ‌التحصیل شد.

وی همچنین به فعالیت‌هایی در زمینه موسیقی پرداخت و با تأیید مشیر همایون شهردار، مجوز همکاری با برنامه گل‌ها را به دست آورد. امیدوار در سال ۱۳۵۲ با سعید هرمزی آشنا شد و نزد او به فراگیری نواختن تار و سه‌تار پرداخت. قطعاتی با ساز سعید هرمزی و آواز امیدوار از آن دوران به جای مانده است. وی به خواندنِ اذان در دستگاه‌های مختلف موسیقی ایرانی نیز پرداخت و اذان‌هایی را با استناد به شیوه‌های آوازی در دستگاه‌های نوا، همایون و چهارگاه ضبط کرد که از آن میان، اذان او در دستگاه چهارگاه مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

همچنین وی در زمینه معماری نیز طراحی و اجرای آثاری چون سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، محل کار سفیر امارات متحده عربی در تهران و همکاری در طراحی مرقد امام خمینی (ره) را در کارنامه دارد.

استاد عطاالله هنرمند ایرانی، در زمینه نقاشی نیز آثاری را از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز کرد. نمایشگاه‌های متعددی در ایران و پاریس از آثار «نقاشی‌های دیجیتالی» امیدوار برپا شده‌است. وی در حیطه عکاسی، مخصوصاً عکاسی ماکت و پرتره نیز فعال بوده و نمایشگاه‌هایی از آثار عکاسی‌اش برگزار شده‌است. برگزاری نمایشگاه‌های عکس شرکت در مسابقات مختلف معماری داخلی و خارجی و همکاری با نشریات تخصصی معماری و شرکت در کنگره‌ها و سمینارهای معماری و ایراد سخنرانی از دیگر فعالیت‌های عطاالله امیدوار است.

امیدوار همچنین چند فیلم کوتاه ساخته است که نمونه‌هایی از فیلم‌های او در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران و خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.

عطاالله امیدوار نقاش و هنرمند تجسمی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری، روز گذشته در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 546532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.