بنگاه‌های اقتصادی منبع درآمدهای پایدار کاشان

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کاشان گفت: وجود دفاتر فروش بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های صنعتی بزرگ کاشان می‌تواند درآمد پایدار خوبی را برای منطقه رقم بزند.

علیرضا مفرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دفاتر بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های صنعتی بزرگ کاشان در صورتی برای منطقه مؤثر هستند که با پیگیری مسئولان دفاتر خود را در منطقه بنا کنند و سود عایدی از فروش و مالیات بر ارزش افزوده محصولات خود را نیز به دارایی این منطقه بپردازند که با توجه قابل توجه بودن این مبلغ، می‌تواند به عنوان یک درآمد پایدار دائمی برای شهر کاشان لحاظ شود.

وی افزود: در مورد کاهش هزینه‌ها و ارتقای خدمات مدیریت شهری می‌توان به طرح جامع و تفصیلی شهری توجه ویژه داشت و به عنوان مثال در توسعه محدوده شهری و ساخت و سازهای غیر مجازی که اتفاق می‌افتد از سود زمین‌هایی که در حریم واقع شده و مورد جذب سرمایه‌گذار است برای مجتمع‌های مسکونی و تجاری به نفع مدیریت شهری استفاده کرد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کاشان یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های نگهداری شهری را مکانیزه کردن ماشین آلات خدمات شهری در کاهش نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: بیشترین چالش و معضلی که دستگاه‌های دولتی به آن دچار هستند ازدیاد نیروی انسانی است و چنانچه ماشین‌آلات موتوری مکانیزه شود این مورد به حداقل می‌رسد.

وی تاکید کرد: همه وظایف محوله به شهرداری از جمله صدور پروانه و عوارض صنفی و خودرویی از ظرفیت‌های واگذاری به شرکت‌های خصوصی و یا دفاتر پیشخوان است که می‌تواند خروجی خوبی را برای مدیریت شهری به ارمغان بیاورد.

مفرح با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی و آموزش حین خدمت کارکنان از جمله برنامه‌های مهم هر مجموعه است که می‌تواند راندمان کاری را افزایش دهد، ادامه داد: تفویض اختیار به مدیران و شهرداران مناطق می‌تواند در کاهش هزینه و تسهیلگری رفع امورات ارباب رجوع مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: تعریض معابر شهری می‌تواند به ارزش افزوده املاک و واحدهای مسکونی بیانجامد که شهرداری را نیز با توجه به ماده ۱۰۱ بهره‌مند می‌کند.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کاشان شناسایی خیران ساخت و عمران شهری و سرمایه‌گذاری مشارکتی را راهکار خوبی برای توسعه اقتصاد و افزایش درآمد پایدار شهرداری دانست و افزود: سهیم کردن این افراد در ساخت و سازهای تجاری و عمرانی یک مشارکت دوسویه در عمران و توسعه شهری محسوب می‌شود.

کد خبر 546417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.