محدودیتی برای بازرسی از شهرداری و سازمان‌های مربوطه نداریم

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: این کمیسیون محدودیتی برای نظارت بر شهرداری مرکزی، سازمان‌های مربوطه و مناطق هشت‌گانه ندارد.

سید محمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی به صورت عام بر عملکرد سازمان‌ها، شهرداری مرکزی و مناطق هشت‌گانه اهواز نظارت می‌کند و فرقی میان آنها قائل نیست.

وی افزود: هر کجا اشکالی دیده شود یا گزارشی ارائه شده باشد، کمیسیون نظارت به موضوع ورود کرده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا در صورت نیاز برخورد شود و در این میان محدودیتی در نظارت بر سازمان‌ها نداریم.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: با وجود استقلال، سازمان‌ها بخشی از شهرداری اهواز محسوب می‌شوند و شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت خود را بر همه آنها انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود اشکالی در یک سازمان وجود دارد، تخلفی صورت گرفته و یا اینکه کارآمد نیست، هر کدام زمینه‌ای متفاوت دارد؛ به طور مثال کارآمدی یک سازمان، ارزیابی مدیریت و در صورت لزوم برخورد لازم با آن در حوزه کاری شهردار اهواز است و شورای اسلامی شهر با وجود وظیفه نظارتی خود، دخالتی در این زمینه ندارد، بنابراین از شهردار انتظار چابکی سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق را داریم.

رضوی گفت: کمیسیون تحقیقی، نظارت و بازرسی، تخلفات و انحرافات از قانون یا هر گونه فساد مالی و اداری را بررسی می‌کند و برخورد لازم را در این خصوص انجام می‌دهد و در صورت نیاز حتی فرد متخلف را به دادگاه معرفی می‌کند.

کد خبر 546408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.