بررسی مجدد طرح سوال از شهردار ساری در جلسه آینده شورا ‏

اعضای شورای اسلامی شهر ساری در هجدهمین جلسه این شورا بررسی مجدد طرح سوال از شهردار ‏ساری را به جلسه آینده این شورا موکول کردند.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، مساله طرح سوال از شهردار ساری که هفته‌های گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری مطرح شده بود، به هفته جاری و انجام استعلامات لازم موکول شد.

پس از مطرح شدن طرح سوال از شهردار ساری، وی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و نتوانست در جلسه پاسخ به سوال حاضر شود.

به گفته اعضای شورای شهر ساری طبق قانون شهردار باید ۱۰ روز پس از اعلام طرح سوال، برای پاسخگویی در صحن شورا حاضر شود، اما اینکه شهردار نتواند به هر دلیلی در این جلسه حاضر شود سرنوشت طرح سوال چه می‌شود مسکوت باقی مانده است.

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در هجدهمین جلسه علنی این شورا گفت: اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در پاسخ به نامه این شورا ماده ۶۸ قانون شوراها را یادآوری کرده است که در صورت استنکاف شهردار از پاسخگویی مراحل بعدی طرح سوال طی شده و با رأی یک سوم اعضای شورای شهر، شهردار استیضاح می‌شود.

وی افزود: در مشورتی که با مشاور حقوقی وزیر کشور نیز به صورت تلفنی داشتیم بیان کردند که مساله بیماری شهردار استنکاف از پاسخگویی نیست و شورای شهر می‌تواند به شهردار، مهلت بعدی برای پاسخگویی بدهد.

سبحان بخشی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری و طراح سوال از شهردار نیز در سخنانی با بیان اینکه عدم حضور شهردار و مساله رسیدگی به امورات شهرداری دو مساله متفاوت است، اظهار کرد: امروز در نبود شهردار معاونین نیز در شهرداری حضور ندارند، این مساله نشان می‌دهد که مسائل شهرداری روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: با این طرح سوال من وظیفه خود را انجام دادم و اینکه اعضای شورای بخواهند وارد مراحل بعدی طرح سوال شوند یا خیر، باید به خود اعضا سپرده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه مساله انسانی و اخلاقی طرح سوال از شهرداری که در بستر بیماری است را قبول دارم، گفت: می‌توانیم این مساله را به هفته‌های بعد موکول کنیم تا شهردار بتواند برای پاسخگویی حاضر شود.

وی ادامه داد: مخالفان بنده بهتر است مساله بعد از طرح سوال را مطرح نکنند، امروز فقط قانع شدن از پاسخ‌های شهردار اهمیت دارد.

در این بخش از جلسه اعضای شورای شهر ساری، نظرات خود را درباره اینکه آیا پاسخ کتبی شهردار به طرح سوال باید پذیرفته شود یا خیر و اینکه آیا به شهردار باید فرصت پاسخگویی دیگری داده شود، مورد بحث قرار دادند.

حسین یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه طراح سوال باید بگوید از پاسخ کتبی شهردار قانع شده است یا خیر، گفت: اینکه این موضوع در صحن شورا رأی گیری شود، موضوعیت ندارد چون ما سوال کننده نبودیم.

وی بار دیگر این مساله را مطرح کرد که طراحان سوال از شهردار، به دنبال مساله استیضاح هستند و باید نظر خود را در این زمینه شفاف بگویند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: من سوالی از شهردار ندارم و معتقدم بعد از پایان دوره بیماری وی به شهرداری بازگردد و کار خود را انجام دهد اما اگر طراحان سوال مساله دیگری را مدنظر دارند باید به صورت شفاف آن را بیان کنند.

شهرام ایرجی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه طراح سوال باید به صورت شفاف بگوید که آیا از پاسخ‌های کتبی شهردار قانع شده و آیا مساله دیگری جز طرح سوال را مدنظر دارد یا خیر، اظهار کرد: نایب رئیس شورا باید به صورت شفاف اعلام کند که قانع شده است یا خیر تا بقیه اعضا نیز تصمیم خود را بگیرند.

حسن احمدی، عضو شورای اسلامی شهر ساری در سخنانی با بیان اینکه مسیری که طی می‌شود، در راستای استیضاح است و هنرمندانه در این مسیر گام بر می‌دارند، تصریح کرد: اینکه شهردار ساری استیضاح شود یا خیر به برداشتن گام نخست یعنی طرح سوال بستگی دارد.

وی افزود: این حق قانونی هر یک اعضا است که از شهردار سوال داشته باشند، اما مشکل بیماری شهردار کار را به صورت دیگری پیش برده است.

افشین راسخ، عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه در هر صورت نمی‌توان شهرداری را معطل کرد و آن را بلاتکلیف گذاشت، گفت: شورای شهر باید درباره شهردار و شهردار نیز باید درباره بیماری خود و بازگشت به محل کار تصمیم بگیرد که آیا این شرایط برای سلامتی وی مضر است یا خیر.

در ادامه شهرام ایرجی، عضو شورای اسلامی شهر ساری با اصرار از سوال کننده طرح خواست که شفاف بگوید که آیا قانع شده است یا خیر که نایب رئیس شورا و طراح سوال از شهردار گفت: در ۵۰ تا ۶۰ صفحه موارد و موضوعات را با شهرداری مکاتبه کردم، اما پاسخی دریافت نکردم؛ جواب‌های شهردار به طرح سوال نیز که به صورت مکتوب به شورا رسیده، کلی گویی است و من از پاسخ‌های شهردار قانع نشدم.

علی عاشقان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با تاکید بر مساله انسانی و اخلاق مداری در این زمینه، اظهار کرد: باید یک هفته به شهردار فرصت دهیم تا تکلیف بیماری و عمل جراحی وی مشخص و سپس تصمیم گیری شود.

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز مساله مهلت یک هفته تا پایان بیماری شهردار ساری را تأیید کرد و گفت: شهرداران اسبق ساری دو ماه در زندان بودند و شورا به آنها مهلت بازگشت داد، اینکه مساله بیماری است و باید در این زمینه اخلاق را نیز در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با مهلت یک هفته‌ای از امور شوراهای وزارت کشور نیز درباره ادامه دار شدن طرح سوال از شهردار با توجه به وضعیت بیماری وی استعلام خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی پذیرفته‌ایم که شهردار بیمار است و شرایط پاسخ دادن به سوال طرح شده را ندارد؛ در استعلام دوم هم این شرایط را لحاظ خواهیم کرد.

کد خبر 546391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.