نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار آلومینیوم و استقلال

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز آلومنیوم و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و آلومینیوم از ساعت ۱۷ امروز دوشنبه - ۱۳ دی ماه - در اراک به مصاف هم رفتند که در نهایت میثم مجیدی با گل خود در وقت‌های تلف شده، بازی را یک بر یک به تساوی کشاند. قضاوت این مسابقه را اشکان خورشیدی عهده‌دار بود که بازی پر برخوردی از آب درآمد و داور بارها مجبور به استفاده از سوت و کارت زردش شد. او در این مسابقه ۱۱ بار بازیکنان و کادر خاطی را با اخطار جریمه کرد که در نوع خودش آمار عجیبی به نظر می‌رسد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی استقلال

در دقیقه ۱۲ در شرایطی که مدافعین آلومینیوم قصد داشتن با ضربات سر توپ را از محوطه جریمه دور کنند، توپ با دست اسماعیل شریفات اصابت کرد تا خورشیدی نقطه پنالتی را نشان دهد. این صحنه مشکوک اعتراض شدید اراکی‌ها را به دنبال داشت.

رودنیل: پنالتی استقلال کاملاً درست بود و خطای هند بازیکن آلومینیوم باعث اعلام آن شد. بازیکن با دست چپ به زیر توپ زد.

سلیمانی: کاملاً درست بود چرا که مدافع آلومینیوم دستش را به سمت توپ آورده و کاملاً به عمد آن را لمس می‌کند، بنابراین هند محسوب می‌شود.

نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار آلومینیوم و استقلال

سرنگون شدن شریفات

شصت و هفتمین دقیقه بازی اسماعیل شریفات در حوالی گوشه محوطه استقلال با پاسی بلند می‌توانست صاحب توپ شود ولی توسط عارف آقاسی سرنگون شد. داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع صدای اعتراض خطیبی و شاگردانش را بلند کرد و خورشیدی مجبور شد از کارت زردش برای شریفات و یکی از اعضا کادر آلومینیوم استفاده کند.

رودنیل: مدافع استقلال خطا کرد اما تشخیص داخل یا خارج از محوطه بودنش با کمک داور است.

سلیمانی: خطا به روی شریفات انجام شد ولی خورشیدی به اشتباه دستور به ادامه بازی داد. این صحنه خطا بود ولی بیرون از محوطه جریمه رخ داد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: دانشگر را باید حتماً اخطار می‌داد اما بقیه کارت‌ها و تصمیم‌هایش درست بود. نکته مهم ولی درباره توپ بازی‌های لیگ است که بارها گفته‌ام. کجای دنیا از توپ کامل سفید استفاده می‌شود؟ وقتی پیراهن، شورت و جوراب بازیکن سفید است و توپ کاملاً سفید رنگ را کنترل می‌کند، اصلاً معلوم نیست توپ به دستش می‌خورد یا نه.

سلیمانی: خورشیدی بعد از بازگشت از دوران محرومیت، امروز قضاوت خوبی را انجام نداد؛ یعنی با کارت‌های زرد سعی کرد بازی را کنترل کند. دقیقه ۳۵ آقای مهدی‌پور به خاطر خطا بی‌پروایی که انجام داد، باید کارت می‌گرفت. به نظرم دانشگر باید در دقایق پایانی نیمه اول کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد چون روی مهاجم آلومینیوم خطا کرد و سلب موقعیت حریف بود ولی خورشیدی مدیریت کرد و به او کارت زرد دوم را نداد. در نیمه دوم خطا شبیه سازی را از حسین‌زاده در محوطه آلومینیوم گرفت که اشتباه بود؛ با این حال خطایی هم رخ نداد اما برخورد وجود داشت و شبیه‌سازی نبود.

کد خبر 546323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.