۳۱ درصد رانندگان از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: : با توجه به بررسی آمار تخلفات رانندگی در سطح کل استان، تخلف "عدم استفاده از کمربند ایمنی" در ۳۱ درصدی رانندگان استان وجود دارد که این امر نشان از عدم توجه رانندگان به نقش استفاده از کمربند ایمنی در حفظ جان و سلامتی رانندگان دارد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش کمربند ایمنی در حفظ جان رانندگان، اظهار کرد: با توجه به بررسی آمار تخلفات رانندگی در سطح کل استان، تخلف "عدم استفاده از کمربند ایمنی" در ۳۱ درصدی رانندگان وجود دارد که نشان از عدم توجه رانندگان به نقش استفاده از کمربند ایمنی در حفظ جان و سلامتی رانندگان دارد.

وی افزود: متأسفانه رانندگان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه اهمیت استفاده از کمربند ایمنی در حفظ جان و سلامتی رانندگان هنگام تصادفات، از بستن کمربند ایمنی حین رانندگی خودداری کرده که این امر در هنگام بروز تصادف، درصد صدمه دیدن خود و سرنشینان خودرو را به شدت بالا می‌برند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: مشاهده شده که در یک خودروی سرنشین دار تنها راننده خودرو از کمربند ایمنی استفاده می‌کند و سایر سرنشینان به هیچ عنوان از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند که این به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و راننده و سرنشینان باید همگی به طور کامل از کمربند ایمنی استفاده کنند.

سرهنگ زارع در توصیه به شهروندان اظهار کرد: رانندگان گرامی حین تردد با وسایل نقلیه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند و در صورت همراه داشتن سرنشین، سرنشینان خود را به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند.

کد خبر 546316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.