زیباسازی و تجلیل از بزرگان شهر لابین با "پنجره مشاهیر"

شهر لابین کرواسی اخیرا از نمایشگاهی با عنوان "پنجره مشاهیر لابین" در میدان قدیمی شهر رونمایی کرد؛ با این جاذبه فرهنگی جدید، شهرداری از برخی افراد برجسته‌ای که در تاریخ شهر و همچنین کرواسی یا اروپا مشارکت داشته‌اند، تجلیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قبل از انتخاب "مشاهیر"، برگزارکنندگان پروژه از شهروندان خواستند به افراد مورد علاقه خود رأی دهند. کمیته کارشناسی با استفاده از این پاسخ‌ها و افزودن تعدادی از گزینه‌های خود، ۶ چهره مهم را انتخاب کرد که تصاویر آنها اکنون در نمای ساختمان‌های عمومی شهر نقش بسته است. اسطوره‌های منتخب لابین عبارتند از:

۱. معلم، نویسنده و انقلابی Giuseppina Martinuzzi

2. مخترع سرعت سنج الکتریکی Josip Belušić

3. مجسمه ساز Josip Belušić

4. معدنچی Mate Čvrljak

5. متخصص الهیات، مورخ کلیسا، و فیلسوف Matija Vlačić Ilirik

6. اسطوره هندبال Klaudio Brezac Mikot

پرتره‌های این شش نفر اکنون در چندین مکان در شهر یافت می‌شود. برای کمک به ساکنان و گردشگران برای یافتن آنها، سازمان دهندگان نقشه‌ای ایجاد کرده‌اند که مکان هر نقاشی دیواری را نشان می‌دهد.

زیباسازی و تجلیل از بزرگان شهر لابین با "پنجره مشاهیر"

شهرداری در وب سایت خود توضیح داده است که هدف این پروژه مشارکت فعال شهروندان در فعالیت‌هایی است که هویت، سنت‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم لابین را حفظ و ترویج می‌کند. بنابراین، هدف این شهر نه تنها تقویت گردشگری بود، بلکه یادآوری مردمی بود که به شکل‌گیری تاریخ شهر و کشورشان کمک کرده‌اند.

انجمن هنرمندان آماتور لابین این پروژه را تحت یک طرح کلی با عنوان "پروژه‌های کوچک برای فردای بهتر" در کنار شهرداری و هیئت گردشگری این شهر سازماندهی کرد.

زیباسازی و تجلیل از بزرگان شهر لابین با "پنجره مشاهیر"

کد خبر 546315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.