برقراری پروازهای مشهد-لاهور و مشهد-کراچی توسط ایران‌ایر

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پروازهای خود را از مشهد به مقاصد لاهور و کراچی برقرار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با کاهش محدودیت‌های کرونایی و همزمان با برقراری مجدد پروازهای هواپیمایی ملی پاکستان به مشهد مقدس، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» هم پروازهای خود را بین شهر مشهد و مقاصدی در کشور پاکستان برقرار کرد. گسترش پروازها میان ایران و پاکستان از جمله مواردی بود که در مذاکرات رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و عبدالرزاق داوود مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری مطرح شده بود.

بر اساس این گزارش، با انجام اولین پرواز مستقیم «هما» از فرودگاه مشهد به فرودگاه لاهور کشور پاکستان، تعداد پروازهای بین‌المللی «هما» از فرودگاه مشهد افرایش یافت. این پرواز در روز یازدهم دی ماه سال جاری از مشهد مقدس به پایتخت فرهنگی کشور پاکستان انجام شد. برقراری این مسیر پروازی در پی درخواست شیعیان کشور پاکستان برای زیارت بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع)، تسهیل تردد تجار و بازرگانان دو کشور و همچنین دانشجویان دو کشور انجام می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، پرواز رفت این مسیر با شماره پرواز ۸۱۶ در روزهای شنبه هر هفته در ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه بامداد با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ فرودگاه مشهد را به مقصد فرودگاه لاهور ترک و در ساعت ۱۰ وارد این فرودگاه می‌شود. بازگشت این پرواز نیز در همان روز با شماره پرواز ۸۱۷ در ساعت ۱۱ به وقت محلی فرودگاه لاهور را ترک و در ساعت ۱۳و ۴۰ دقیقه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به زمین می‌نشیند.

ایران‌ایر همچنین از روز پانزدهم دی‌ماه سال جاری، مسیر مشهد به کراچی و بالعکس را به عنوان جدیدترین پرواز بین‌المللی برقرار می‌کند. این پرواز در روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود و اولین پرواز این مسیر در روز پانزدهم دی‌ماه سال جاری از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به فرودگاه بین‌المللی قائد اعظم کراچی انجام می‌شود.

پرواز رفت این مسیر در روزهای چهارشنبه هر هفته با شماره پرواز ۸۲۲ در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه فرودگاه مشهد مقدس را ترک و در ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه وارد فرودگاه شهر کراچی می‌شود. بازگشت این پرواز نیز در همان روز با شماره پرواز ۸۲۳ در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه به وقت محلی فرودگاه کراچی را ترک و در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به زمین خواهد نشست.

در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته از مشهد مقدس به فرودگاه کویت نیز پرواز می‌کند. همچنین پروازهای ایران‌ایر از تهران به مقصد کراچی برقرار است.

کد خبر 546238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.