حق نکاشت کشاورزان بسیار اندک است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با بیان اینکه مبلغی برای جبران خسارت کشت نکردن کشاورزان حوضه زاینده‌رود به طور علی‌الحساب واریز شده است گفت: این مبلغ در برابر خسارات وارد شده به کشاورزان، بسیار اندک است.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حق نکاشت واریز شده برای هر جریب ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که هکتاری دو میلیون تومان می‌شود.

وی در ارتباط با برگزاری جلسات چهار جانبه در استانداری اصفهان گفت: از این نوع جلسات هر سال برگزار می‌شده است. برگزاری چنین جلساتی برای پیگیری امور کشاورزان بوده که در رأس آن مسئله آب مطرح است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان افزود: امسال هم تاکنون دو جلسه از جلسات چهار جانبه در استانداری اصفهان، با حضور سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، صنف کشاورزی و مسئولان استانداری برگزار شده است اما هنوز خروجی خاصی نداشته و اتفاقی نیفتاده است.

به گفته وحیدا قول‌های زیادی در جهت رفع مشکلات به ویژه معضل آب به کشاورزان داده شده و قرار بر آن بوده که در طول سه ماه مشکلات برطرف شود. ضمن آنکه هر ۱۵ روز یک‌بار هم گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها داده شود.

وی تصریح کرد: اکنون با گذشت ۴۵ روز از این وعده‌ها هنوز نه گزارشی ارائه شده و نه اتفاقی در راستای تحقق وعده‌ها افتاده است.

کد خبر 546232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.