علاقمندی مصری‌ها برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶

وزیر ورزش مصر از علاقمندی این کشور برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ خبر داد.

به گزارش ایمنا، اشرف صبحی اظهار کرد: این کشور برنامه دارد تا برای بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ اعلام آمادگی کند و نخستین کشور آفریقایی باشد که این بازی‌ها را برگزار می‌کند.

صبحی به Sky News Arabia گفت که مصر قرار است با ارائه درخواست رسمی به کمیته بین المللی المپیک (IOC) خود را وارد میدان کند. این مقام مصری تأیید کرد که مقامات این کشور در حال حاضر مشغول تهیه پرونده جامع در این زمینه هستند تا همراه با درخواست پیشنهادی به IOC ارائه شود.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این از عزم خود برای حضور کشورهای آفریقایی برای میزبانی بازی‌ها صحبت کرده بود چرا که آفریقا تنها قاره پرجمعیتی است که میزبانی المپیک را نداشته است.

صبحی گفت که اخیراً جلسه‌ای با مصطفی براف رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک آفریقا برگزار کرده و مدعی شده است که براف علاقه و حمایت اتحادیه از مصر برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ را تأیید کرده است.

در حال حاضر کار برای ساخت یک مجموعه ورزشی چند میلیون دلاری به نام شهر المپیک بین‌المللی مصر در پایتخت اداری جدید، واقع در ۴۵ کیلومتری شرق قاهره در حال انجام است. انتظار می‌رود این پروژه دارای یک استادیوم ۹۰ هزار نفری، یک استخر شنا به اندازه المپیک، زمین تنیس و یک مکان سرپوشیده باشد.

علاوه بر مصر، مقامات هند، روسیه، اسپانیا، ترکیه و اوکراین همگی علاقه خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ ابراز کرده‌اند. سنگال نخستین کشور آفریقایی است که میزبانی بازی‌های المپیک جوانان را در سال ۲۰۲۶ برعهده خواهد داشت.

منبع: شهرآرا
کد خبر 546203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.