راه‌حل برون‌رفت از پدیده‌های نوظهور شهری چیست؟

یک دکترای شهرسازی گفت: از جمله مشکلاتی که برای رفع مسائل و معضلات شهری و پدیده‌های نوظهور در شهرهای امروز وجود دارد، نبود همکاری میان سازمان‌های مختلف، ضعف در بسترهای قانونی و فقدان شفافیت در ارائه اطلاعات است.

امیرحسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهمترین مؤلفه‌های شهر پایدار، توجه به ابعاد فرهنگی و اجتماعی است که امروزه کمتر در برنامه‌ها و طرح‌های شهری مطرح می‌شود در حالی که این دو بعد تأثیر بسزایی بر کیفیت زندگی شهری دارد.

وی افزود: بسیاری از رویدادهای رخ داده در فضاهای شهری ناشی از حاکمیت نظام اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که امروزه بر شهرهای ما حاکم شده و خود را به گونه‌های مختلف نمایش می‌دهد.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ساماندهی و رفع مسائل اجتماعی در شهرها نیازمند بررسی عمیق و نگاهی جامع است، به نحوی که بتوان تمامی عوامل دخیل در شکل گیری پدیده‌های اجتماعی را شناسایی کرد و به آنها جهت داد.

شبانی تاکید کرد: رفع بسیاری از مسائل و معضلات شهری تنها بر عهده یک سازمان نیست بلکه نیاز است مجموعه مدیریت یک شهر برای حل مسائل و مشکلات آن در تلاش بوده و همکاری و تعامل مطلوبی در این زمینه وجود داشته باشد که البته نیازمند بسترسازی قانونی است.

وی اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که برای رفع مسائل و معضلات شهری و پدیده‌های نوظهور در شهرهای امروز وجود دارد، نبود همکاری میان سازمان‌های مختلف، ضعف در بسترهای قانونی و فقدان شفافیت در ارائه اطلاعات است.

این دکترای شهرسازی گفت: دلیل بسیاری از معضلات امروز شهرها محدود به مدیران شهری نمی‌شود، بلکه این مسائل در گذر زمان و به موجب برخی فرآیندهای حاکم بر نظام اجتماعی و اقتصادی کشور ایجاد شده است؛ پیش‌بینی چنین پدیده‌هایی البته دور از انتظار نیست و نیازمند بازنگری اساسی در نظام مدیریتی، اقتصادی و برنامه‌ریزی کشور است.

کد خبر 546187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.