بازیافت درختان کریسمس برای تولید برق در بیرمنگام

شورای شهر بیرمنگام اعلام کرده است که با بازیافت درختان کریسمس می‌توان انرژی الکتریسیته تولید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بیرمنگام مراکزی برای قرار دادن درخت‌های کریسمس در چهار نقطه مختلف در سراسر شهر ایجاد کرده است که از دوم ژانویه تا پایان ماه فعال خواهد بود، مقامات شهری اعلام کردند که درختان خرد شده در بریتانیا نگهداری می‌شود تا با تبدیل آن‌ها به زیست‌توده، برق تولید شود.

یک مرکز خیریه نیز اعلام کرده است که درختان را از مناطق اختصاص داده شده در سراسر شهر جمع‌آوری می‌کند. مراکز تعیین شده برای دور ریختن درخت‌های کریسمس از ساعت ۹ صبح تا چهار بعد از ظهر باز است. این مراکز در پارک کوتریج، پارک ساتن، پارک لیکی هیل و پارک شلدان بیرمنگام واقع شده است.

یکی از اعضای شورای شهر بیرمنگام در این رابطه گفت: "ما خوشحالیم که می‌توانیم خدماتی رایگان در زمینه دفع درختان کریسمس ارائه دهیم. افراد باید به منظور دور ریختن درخت‌های کریسمس به یکی از مراکز بازیافت زباله‌های خانگی مراجعه می‌کردند، اما ما راهکار جدید و آسان‌تری در اختیار آن‌ها قرار دادیم."

زیست توده علاوه بر قابلیت تولید برق و گرما، انواع کاربردهای متفاوت مفید شیمیایی را نیز دارا است. زیست‌توده یا بیومس با منشأ زباله‌های زیستی، نقش مهمی در بین انواع منابع انرژی‌های نو دارد به طوری که پس از زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، به عنوان یکی از دیگر از منابع بزرگ انرژی در جهان شناخته می‌شود.

بازیافت درختان کریسمس برای تولید برق در بیرمنگام

انرژی زیست توده، الکتریسیته کربن خنثی است که از زباله‌های آلی تجدید پذیری تولید می‌شود که در صورت مدیریت نادرست در محل‌های دفن زباله سوزانده می‌شد و یا به عنوان علوفه باقی می‌ماند.

منطق پشت انرژی زیست توده ساده است. درختان و گیاهان دی اکسید کربن را از هوا جذب می‌کنند، از فتوسنتز برای جداسازی کربن استفاده می‌کنند و سپس از آن برای ساختن تنه، پوست و برگ خود استفاده می‌کنند. اما وقتی گیاه می‌میرد، پوسیده می‌شود و مقدار زیادی کربن به صورت دی اکسید کربن به اتمسفر باز می‌گردد. زمانی که از زیست توده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنیم، این چرخه کربن را متوقف می‌کنیم و از انرژی ذخیره شده به عنوان مولد استفاده می‌کنیم.

کد خبر 546181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.