آیا کودکان ۵ تا ۱۱ سال دچار عوارض جانبی شدید واکسن کرونا می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا برای کودکان پنج تا ۱۱ سال ایمن است و خطر بروز نوع شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که کودکان واکسینه نشده بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان قرار می‌گیرند؛ بنابراین لازم است این گروه از افراد واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم را کسب کنند و خطر بروز علائم شدید ناشی از بیماری کووید -۱۹ نیز کاهش پیدا کند.

آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تا کنون تقریباً ۹ میلیون دوز واکسن فایزر به کودکان پنج تا ۱۱ سال ایالات متحده آمریکا تزریق شده است، اما گزارشی مبنی بر بروز مشکلات جدی ناشی از واکسیناسیون گزارش نشده است. بیشتر کودکان از علائمی مانند درد در محل تزریق واکسن، خستگی یا سردرد به ویژه پس از دریافت دوز دوم رنج می‌بردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) مطالعه جدیدی انجام داد و بیش از ۷۰۰ کودک کوچک‌تر از ۱۸ سال که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار داد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم کودکان بین ۱۲ تا ۱۷ سال که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند درگیر بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی بودند. علاوه بر این، تقریباً یک سوم کودکان زیر پنج سال نیز به بیش از یک نوع عفونت ویروسی مبتلا بودند. بنابراین توصیه شده است که کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید حتماً واکسینه شوند تا در صورت مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ نوع خفیف آن را تجربه کنند و در بیمارستان بستری نشوند.

به گفته محققان، لازم است کودکان بالای پنج سال واکسن کرونا را دریافت کنند و والدین از آن‌ها در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت کند تا خطر بروز این بیماری در میان آن‌ها کاهش پیدا کند. عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن کرونا نیز برای این گروه سنی خطرناک و جدی نیست و پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کنند.

کد خبر 546161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.