عرضه و تقاضا قیمت مرغ را تعیین می‌کند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به کاهش نرخ مرغ در استان اصفهان گفت: با توجه به احتمال تغییرات نرخ ارز و وابستگی بازار مرغ به عرضه و تقاضای محصول، نمی‌توان نسبت به آینده این بازار پیش‌بینی خاصی داشت.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با وجود افزایش جوجه‌ریزی، کاهش نرخ مصوب مرغ را از ۳۱ هزار تومان به ۲۹,۵۰۰ تومان داشته‌ایم. البته ممکن است برخی از مراکز، مرغ را کمتر از نرخ مصوب هم عرضه کنند.

وی افزود: هرچقدر بازار با فراوانی بیشتر مرغ روبه‌رو باشد، به غیر از مصرف‌کننده، تولیدکننده، کشتارگاه و فروشنده این محصول هم سودآوری بیشتری را خواهند داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان توضیح داد: اصفهان با تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن طیور، رتبه نخست در ظرفیت تولید و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است. بر این اساس با توجه به تولید مرغ در استان نسبت به استان‌های دیگر، واضح است این موضوع بر نرخ مصوب آن نیز تأثیرگذار است.

ایراندوست در پاسخ به این پرسش که سامانه بازرگام تأثیری در نرخ‌گذاری مرغ داشته است یا خیر؟ گفت: فعلاً از طریق این سامانه فقط توزیع مرغ منجمد انجام می‌گیرد و ارتباطی با نرخ‌گذاری مرغ گرم نداشته است.

وی در ارتباط با تأثیر حذف ارز دولتی بر قیمت مرغ اظهار کرد: فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی خاصی نسبت به تأثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر این بازار انجام داد چون مرغ از اقلامی است که نرخ آن توسط عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

کد خبر 546154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.